מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אהבת המולדת של חיים

חיים ויועד (בחולצה הירוקה) בבית התפוצות.
חיים בנסיעה לבית התפוצות
סיפורו של חיים מוצרי, יליד סוריה, לחם במלחמות ישראל ותרם רבות למדינה, כיום נהנה מהמשפחה ומאמין בדור הצעיר שינהל טוב יותר את המדינה

שמי חיים מוצרי, נולדתי בדמשק, סוריה, בשנת 1931. עליתי לארץ בשנת 1947. למדתי בשפיה, זה בית ספר לילדים שבאים בלי הורים של הדסה. ב-1947 התגייסתי לפלמ"ח (פלוגות מחץ) יגאל אלון ז"ל היה מפקד הפלמ"ח. שחררנו את המדינה מהערבים, התחלנו להתאמן, חצי יום עבדנו כי היינו צריכים להתקיים.

באוקטובר 1947 הוטלה על הפלמ"ח האחריות לביטחונו של כל מרחב הנגב, פעולותיו של הפלמ"ח בתקופה זו היו: העברת אספקה לנגב ולגליל, שמירה על קו המים בנגב, קיום הקשר עם נקודות יישוב מנותקות וליווי שיירות האספקה לירושלים הנצורה. בשנת 1948 הכריזו על הקמת מדינת ישראל ואני הייתי בקיבוץ שמר מול הסורים, השתתפתי בכיבוש שלה. הייתה שם תחנת משטרה של הירדנים והיא שלטה על הגליל, לקחנו אותה והפכנו אותה. אחר כך כבשנו את טבריה, צפת, כל הערבים עזבו והלכו לסוריה. לאחר מכן, כבשנו את הגליל והסורים כבשו את הקיבוץ ליד דגניה, בין טבריה לכנרת יש גשר שפותחים אותו מתי שיש מים בכנרת, אז ישבנו מתחת לגשר וחיכינו לסורים שיעברו.

נלחמתי במלחמות ישראל ותרמתי רבות למדינה, החל ממלחמת סיני, מלחמת ששת הימים, מלחמת שלום הגליל וכלה במלחמת יום כיפור. באוקטובר 1948 הורה ראש הממשלה דאז, דוד בן גוריון על פירוק הפלמ"ח. עבדתי בחברה ששולה דברים שטבעו בים. במשמר החופים היינו שומרים על החוץ מחיפה עד לתעלת סואץ וכך היה הסיור שלנו.

חיים בביקור בבית התפוצות יחד עם יועד ושאר הקבוצה

תמונה 1

אני נשוי, יש לי ארבע בנות, עשרה נכדים ושנים עשר נינים. האחיות שלי עלו ארצה בשנת 1955 מדמשק דרך לבנון. אשתי נפטרה לפני שנה. היום יש לי עוזרת מהודו, 24 שעות. כל הילדים באים לבקר כל ערב שבת, בת אחת מתגוררת במעלות, בת שנייה במצפה עדי, בת שלישית בנשר והרביעית גרה בקריית חיים.

הזוית האישית

יועד: חיים אדם משכמו ומעלה, לחם במלחמות ישראל, הקים משפחה לתפארת וכיום נהנה בחברת הילדים והמשפחה. מאחל לו הרבה אושר, אהבה וסיפוק מהחיים.

חיים: אני מאמין בדור הצעיר, שהוא מבין יותר מאיתנו, כשהיינו ילדים לא היו אפשרויות והבנו פחות. הדור הזה ינהל טוב יותר את המדינה, אנחנו עבדנו בשבילה, הם עדיין עובדים.

חיים מוצרי, מבית האבות הספרדי חיפה, השתתף בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם התלמיד יועד גרינברג מכיתה ז'3 מנהיגות, בית הספר עירוני ג' חיפה. ניתן לשמוע מעט מדבריו של חיים בסרטון הבא.

מילון

פלמ"ח
הפלמ"ח (ראשי תיבות: פלוגות המחץ), היה הכוח הצבאי המגויס של ארגון "ההגנה", ששימש כצבא של המדינה היהודית שבדרך, בארץ ישראל בשנים 1941–1948 (ויקיפדיה).

ציטוטים

”נלחמתי במלחמות ישראל ותרמתי רבות למדינה“

”אני מאמין בדור הצעיר, שהוא מבין יותר מאיתנו...הדור הזה ינהל טוב יותר את המדינה“

הקשר הרב דורי