מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אהבת הארץ וציונות

מימין אני, שמואלה, אמי וסבתי
מימין, דודה חנה, סבא וסבתא
סיפור חייה של סבתי שולמית שחר

סבתי, שולמית שחר, בת 88, נולדה בתאריך 3.5.1928 בעזה, פלשתינה.

בגיל שנה היא ומשפחתה עברו לחדרה. בגיל 17 עברה לתל שימרון, יישוב ליד נהלל. שם הייתה הכנה להקמת מושב של יוצאי עיראק לשם נשלחה מטעם "תנועת המושבים". היא הכירה שם את סבי יחזקאל שחר ז"ל, אשר יחד עמו עברה לנהלל.

 תל שימרון מגדל תצפית הצופה אל העמק (ויקיפדיה)

תמונה 1

במושב נהלל, היא עבדה בלול והוא בחקלאות. היא התחתנה עם סבי  כשהייתה בגיל 17 וארבעה חודשים, לאחר כמה חודשים עברה למושב בית הלל, שם נולדה בתה הראשונה, אך היא וסבי לא הרגישו שייכים לשם וחזרו למושב נהלל, שם היא עבדה במטבח וסבי בחקלאות.

בהמשך הם עברו לבית יוסף שם נולדו אמי ודודתי. לאחר ארבע שנים עברו למושב "בלפוריה" שם נולד בנה שמעון שחר ז"ל. שמעון ז"ל, נפל במלחמת לבנון הראשונה, על שמו אני קרויה בשם שמרית.

סבתי מתגוררת ב"בלפוריה" עד היום. סבתי מרגישה שהיא קרובה לאהבת הארץ ולציוניות. היא מספרת שבבית הם חגגו את החגים למען הילדים, לא בצורה מסורתית אך עם האווירה של החג.

 בלפוריה ויקיפדיה

תמונה 2

סבתי מעידה על כך שהיא אוהבת מאוד את התנ"ך. מזה 11 שנים סבתי לוקחת קורסים ב"מכללת עמק יזרעאל", מתוכם 7 שנים היא לוקחת קורסים שעוסקים בתנ"ך ויהדות: בית מדרש חילוני, אדריכלות היסטורית וכו'. היא טוענת כי היא אוהבת מאוד את סיפורי התנ"ך, והקורסים שהיא משתתפת בהם מאוד מעניינים אותה מבחינת סיפורי התנ"ך וההיסטוריה.

העשרה

תל שימרון: "העיר שמרון הייתה אחת מכמה ערים כנעניות מבוצרות שחלשו על עמק יזרעאל, ואשר המשותף לכולן היה הימצאותן בשולי העמק בסמוך לדרכים מרכזיות שהובילו אליו. יש המשערים כי בתקופת הברונזה הקדומה הייתה הגדולה בערי עמק יזרעאל….יום תל שמרון אינו מיושב. בסמוך לו שוכן היישוב הקהילתי תמרת. על התל עצמו הוקם מגדל תצפית הצופה אל העמק".
 
בלפוריה: "בלפוריה הוא מושב בעמק יזרעאל, 3 ק"מ צפונית לעפולה, בתחום השיפוט של המועצה האזורית עמק יזרעאל. הוא קרוי על שמו של שר החוץ הבריטי ארתור ג'יימס בלפור, החתום על הצהרת בלפור ונוסד ב-2 בנובמבר 1922, במלאת 5 שנים למתן ההצהרה".
ויקיפדיה
תשע"ו
 

מילון

תל שימרון
העיר שמרון הייתה אחת מכמה ערים כנעניות מבוצרות שחלשו על עמק יזרעאל, ואשר המשותף לכולן היה הימצאותן בשולי העמק בסמוך לדרכים מרכזיות שהובילו אליו. יש המשערים כי בתקופת הברונזה הקדומה הייתה הגדולה בערי עמק יזרעאל....יום תל שמרון אינו מיושב. בסמוך לו שוכן היישוב הקהילתי תמרת. על התל עצמו הוקם מגדל תצפית הצופה אל העמק

בלפוריה
בלפוריה הוא מושב בעמק יזרעאל, 3 ק"מ צפונית לעפולה, בתחום השיפוט של המועצה האזורית עמק יזרעאל. הוא קרוי על שמו של שר החוץ הבריטי ארתור ג'יימס בלפור, החתום על הצהרת בלפור ונוסד ב-2 בנובמבר 1922, במלאת 5 שנים למתן ההצהרה.

ציטוטים

”סבתי מאוד אוהבת את סיפורי התנ"ך“

הקשר הרב דורי