מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אהבת אם ובת

חלה מספרת את סיפור התעודה ומעשיה של האם
חלה והנכדה שי
המזכרת הדומיננטית מאימא

שמי חלה, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי, בחרתי לספר על סיפור אהבה שהיה ביני לבין אמי ז"ל:

אימא שלי היתה ניצולת שואה והיה בינינו קשר מאוד מיוחד. כדי לספר על הקשר המיוחד הזה ארצה לספר על תעודת הוקרה שנתנו לאימא שלי ז"ל מהצבא על שבאה וסיפרה את סיפורה כניצולת שואה. הסיפור של התעודה מתחיל מיום לא פשוט שעבר על אמא שלי. באותו יום אימא שלי סיפרה את סיפור היותה ניצולת שואה בבית ספר אשכול בעכו והיינו אמורות לנסוע לבית ספר בצפון, אבל אז אימא שלי אמרה שהיא לא מרגישה טוב וחשבתי לתומי שכנראה מההתרגשות. אבל למעשה אלו היו הרגעים האחרונים שלה… ובאותו יום קיבלנו את תעודת ההוקרה. אני לא אשכח את הרגעים המרגשים שעברו על אמי כשהיא קיבלה את התעודה. הגיעו במיוחד מהצבא כדי לתת לה את התעודה המרגשת שהיום תלויה אצלי בחדר.

יש לי את התעודה הזו שלוש שנים שבעצם הן שלוש שנים שמאז שאימא שלי נפטרה, ואני מאוד קשורה לחפץ הזה. למראית עין זו נראית סתם תעודה ממוסגרת אבל למעשה זו תעודה שנקראת ״פרח לכל ניצול״ והיא מוכיחה את העשייה של אמא שלי. אימא שלי היתה מגיעה לכל מקום ומספרת את סיפור ההישרדות שלה בשואה. סיפור מעורר השראה, וזה מה שהיה מיוחד אצלה. תמיד היתה אישה שמחה ופעילה למרות מה שעבר עליה בשואה. לכן, לא סתם בחרתי לספר על התעודה הזו כי זו מזכרת הכי מוחשית מאימא שלי. בעצם, כשאני רואה את התעודה הזו אני נזכרת המון באימא. התעודה ממש מעלה המון זיכרונות.

הזוית האישית

סבתא חלה: פעילות מבורכת ומאוד מרגשת.

הנכדה שי ניב: איזה כיף שסבתא איתי ואני שומעת סיפורים מעניינים.

מילון

פרח לניצול
פרח לניצול הוא פרויקט בו מבקרים חיילי צה"ל את ניצולי השואה בערים השונות בארץ. זהו פרויקט הוקרה לניצולי השואה בישראל המאורגן במשותף על ידי הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל, חיל החינוך והנוער בצה"ל ובית לוחמי הגטאות למורשת השואה והמרד. מטרתו היא לתת תשומת לב ואוזן קשבת לכל ניצולי השואה בישראל. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”זו תעודה שנקראת ״פרח לכל ניצול״ והיא מוכיחה את העשייה של אמא שלי“

הקשר הרב דורי