מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אהבתי לארץ ישראל

עמרי, יאיר ומרטין בארזים
קולאז' משפחתי
על עליה וקליטה בארץ ישראל

עליה 
שמי מרטין קוגן ונולדתי במולדובה שהייתה בברית המועצות לשעבר בשנת 1946 . עליתי מהעיר קישינב,בחודש יולי בשנת 1973. אז באותו הזמן, כאשר עליתי הייתי בן 27. עליתי ביחד עם אשתי וילדתי שהייתה אז בת 5. כמו כל העולים החדשים הלכנו ללמוד עברית באולפן.  
 
עם תחילת מלחמת יום הכיפורים באוקטובר 1973 התחלתי לעבוד לראשונה בישראל בבית ספר טכנולוגי באשדוד.
 
משפחה 
בשנת  1976 נולדה לנו בת ששמה אינדה שהיא אימו של עומרי.
במשך כ-  11 שנים עבדתי כמורה לחשמל. בתי הלכהה ללמוד בבית ספר אריאל באשדוד בכיתה א'. אשתי ליזה התחילה ללמוד בקורס לניהול. לאחר  שנה של לימודים עברה לעבוד כמנהלת משק בבית חולים ברזילי ועבדה שם במשך 4 שנים.
                                                                           
עליתי לארץ ישראל משום שהרגשתי צורך להיות בארץ של העם היהודי, להיות עם עמי ומשפחתי חופשי בארץ. בשנת 1984 התחלתי לעבוד במפעל אלת"א של תעשייה אווירית.
 
במשך  25  שנה שרתתי במילואים בגדוד הנדסה. בנותיי המשיכו ללמוד בבית ספר ובשנת 2000 עבדתי בעבודה חדשה- התחלתי לעבוד בפיתוח ותכנון אמצעי תאורה לאחר זמן מה, יצאתי לגמלאות.
בשנת 1978, אשתי התחילה לעבוד במרכז קליטה של עולים. שם קיבלו עולים חדשים שמגיעים לארץ. אישתי עבדה במשך 25 השנים האחרונות כאם בית בבית אבות.
                        
בנותיי סיימו תיכון ומלי, ילדתי, למדה תואר תעשייה וניהול ועובדת עד היום בעיריית אשדוד . אינדה, בתי השנייה, סיימה לימודי תואר ראשון ותואר שני באוניברסיטת בר אילן. כיום היא  עובדת כמנהלת תחום גיל הרך בעיריית יבנה.
 תמונה 1
 
 
יש לי 5 נכדים, משתי בנותיי: אחד למלי ו-4 לאינדה .
הנכדים שלי עומרי וגלי לומדים בבית ספר ארזים באשדוד. נכדתי מעיין בגן ובשנה הבאה תתחיל ללמוד בבית
ספר יסודי בכיתה א'. הנכדה הרביעית רוני, עדיין תינוקת בת שנה וחצי . הבן של מלי-עמית , לומד בבית ספר יסודי שירת הים. כולם מצטיינים בלימודים . אני מאוד מאושר בחיק משפחתי ואני שמח מאוד שבחרתי נכון כשעליתי לארץ ישראל. 
 
העשרה
אלת"א היא חברה בת של התעשייה האווירית לישראל, ואחת החברות המובילות בעולם במערכות אלקטרוניות צבאיות בתחום המכ"ם, התקשורת והלוחמה האלקטרונית. השם אלת"א הוא ראשי תיבות של "אלקטרוניקה תעשייה אווירית".(ויקיפדיה)
 
תשע"ו  2016

מילון

קישינב
קישינב היא בירת רפובליקת מולדובה והעיר הגדולה במדינה. בעבר הייתה עיר בחבל בסרביה שסופח לאימפריה הרוסית ב-1812.

אלת"א
אלת"א היא חברה בת של התעשייה האווירית לישראל, ואחת החברות המובילות בעולם במערכות אלקטרוניות צבאיות בתחום המכ"ם, התקשורת והלוחמה האלקטרונית. השם אלת"א הוא ראשי תיבות של "אלקטרוניקה תעשייה אווירית".(ויקיפדיה)

ציטוטים

”אני מאוד מאושר בחיק משפחתי ואני שמח מאוד שבחרתי נכון כשעליתי לארץ ישראל.“

הקשר הרב דורי