מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אהבות

אוולין זקרי ולירן יוסים
אוולין ומשפחתה
אהבות במשפחה

אוולין זקרי השתתפה בתכנית כבר מספר פעמים בביה"ס אמירים שבאשדוד. סיפוריה הקודמים: שנים של התנדבותבין לביןאני בהוויה הארץ ישראלית

אני נשואה לאלעזר, בעלי היקר ויש לנו ששה ילדים. תשעה עשר נכדים ובדרך מספר העשרים….. בעז"ה

יש לי משפחה נפלאה

בעלי היקר אלעזר, גבר משכיל, איש אשכולות במקצועות: לשון, שפה עברית, תנ"ך, תושב"ע. מה שאני אוהבת בו זו הרצינות, האחריות שהוא מפגין בנושאים שהוא לוקח על עצמו לטפל בהם. בזמן האחרון אני רואה בו יותר ויותר תמימות, אמונה חזקה ביהדות ובורא עולם. למשל הוא מדליק מספר נרות ועורך תפילות מיוחדות לאורן, כמו שחמותי הייתה נוהגת לעשות.

אצלנו בבית, יש תחום מוגדר לכל אחד מבני המשפחה. למשל כשזקוקים לטקסט כתוב, עזרה בניסוח עבודות ברמה אוניברסיטאית, להצגת טקסט, אנו פונים לבתי הבכורה רות. בכורתי היא סופרת ילדים, שרוצה לטפל בבעיות הגיל הצעיר דרך חוויות במילים. בין ספריה "פעם הייתי שמנמן", "הניצחון של פפה".

ספרה של בתי רות מזרחי – "הניצחון של פפה"

תמונה 1

חנה מוריה שלי, בתי השנייה, בחורה מדהימה. היא במקצועה עורכת דין, בעלת תואר שני במשפטים מציגה בבתי משפט. יש לה לב זהב, היא רכה, אוהבת את ילדיה. מה שאני אוהבת בה זה שהיא צמודה לאמת. מוריה שלי היא יכולה להעיר לבן אדם רק דברים חשובים ונכונים כשהיא צמודה לעובדות. את הרגשות שלה היא מפנימה ולא בקלות משחררת וזה חבל לי.

בני היחיד, רבי רפאל זקרי הוא נשמה מיוחדת. בישובו "קרניי שומרון" הוא עושה עבודת קודש. עיקר עבודתו היא רוחנית, הוא  פותר בעיות לתלמידיו.  בביתו ילדיו הם היהלומים שלו, כלתי עידית בחורה שמתעסקת במחשבים מתמטיקה ופלאפונים.

אהבה בין אם לבת היא לא תמיד דבר שמובן מאליו. רק עכשיו הבנתי שלמרות שאני נתתי את כולי כדי לגדל את הילדים, כמה שאפשר יותר טוב, בכל משפחה יש אחד שמבין אחרת. מיטל שלי, בתי, יקרה לי מאוד, אישה חכמה ויפה מאוד, אבל תחרותית מאוד ולא סולחת לאף אחד וגם לא לעצמה. מבחינה רגשית, קשה לי ולבעלי מאוד איתה. היא לא שומרת על קשר נכון עם המשפחה והקרובים. יכול להיות שהאהבה שלה מופנת כולה למקצוע שלה ולעבודתה, היא רופאה פנימית בבית חולים "קפלן" מומחית נוירו-כירורגית, ועובדת במשמרות. עבודתה שואבת ממנה את כול זמנה. מיטל יקירתי אם היית יודעת כמה נזק גורם הריחוק שלך מאיתנו, אם היית מבינה ורואה נכון כמה אנו אוהבים אותך לא היינו עצובים ובוכים כל כך הרבה בגללך.

הגענו ליוקרת, ילדה מיוחדת לטובה. לידתה הייתה קשה מאוד וסבלתי בה הרבה. היחס של המיילדת ריטה, אלי, היה כל כך מבזה. בזמן הלידה ביתי  בכורתי התגייסה לשירות לאומי בבת ים ויצאה מהבית, מה שגרם לי לאכזבה גדולה. בעלי אדם חולני עבר ניתוחים בעמוד השדרה וברגליים, כך  שעזרה בבית לא הייתה לי, במיוחד לא מהבעל. מספר  שבועות לאחר הלידה התפתח אצלי דיכאון אחרי לידה, התמוטטות פיזית, נתונים רבים בגוף ירדו אבל ברוך השם, הנפש התחדשה אחרי מעט עזרה רפואית. יוקרת התגלתה כילדה מאוד רגישה לזולת, אוהבת את כולם. כיום היא נשואה עם שני ילדים מקסימים. בעלה עדי "בחור זהב", שקול, חכם, הגיוני חושד ובודק כל דבר שלא יהיה נזק. היא בנתה משפחה כלבבי. נשמתי זו עובדת היום כמחנכת כיתה י'.

ביתי הקטנה המכונה "הפרגית", התחתנה לפני כשנה עם בעלה שגיא, וכרגע היא בהריון ראשון. בעלה בחור חמד, שרירי וחכם שעושה את הסטאג' במפעל אלתא.

עם שיראל, פרגיתי הקטנה, יש קשר מיוחד מבחינה ריגשית, זה התחיל בכך שהיא הייתה תינוקת היא ינקה ממני במשך 4 שנים וסירבה לשתות כול דבר אחר. אותי היא מבינה במבט אפילו. האהבה בינינו מתבטאת לעתים ללא מילים, היא ובעלה עדיין סטודנטים ולומדים במכללות.

הזוית האישית

אוולין: זו תוכנית עם פוטניציאל גדול להביא סיפורים וחוויות של מורשת ישראל בתפוצות שלא כתובה בספרים. הסיפורים שנכתבים בתכנית הזו אלו סיפורים אמיתיים מהחיים ומנקודת מבט של אנשים שחוו את זה, ומספרים את זה כמו שזה היה. השנה עם התלמיד שלי הרגשתי שהיה לי הרבה יותר קל לדבר ולספר משנים קודמות. לירן ילד חכם, קשוב, מבין את פער הדורות ויודע לכבד. אני מאחלת לך המון בריאות וחיים מאושרים.

לירן: היה לי כיף מאוד בתוכנית נהנתי מהשיעורים, מהסיור לבית התפוצות ואני מאחל לכל מי שיצטרף לתכנית שיהיה לו כיף מאוד. אני מאחל לאוולין שתמיד תהיה שמחה ומאושרת.

מילון

רות מזרחי
רות מזרחי, מאמנת אישית לחיים מאושרים בשיטת nlp ומרצה במכללות, הייתה בעבר אשת חינוך ותקשורת וביצעה שינוי בחייה והפכה לסופרת ילדים.

ציטוטים

”האהבה בינינו מתבטאת לעתים ללא מילים“

הקשר הרב דורי