מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אהבה ממבט ראשון

סלפי בחצר בית הספר
לאה יושבת על סירה
עלייתה של לאה בדש

להאזנה לסיפורה המוקלט של לאה: 

הקדמה

שלום, שמי לאה בדש. נולדתי בסנטיאגו (בירת צ'ילה) בשנת 1951. גדלתי במשפחה אכפתית, חמה ואוהבת. למדתי בבית ספר יהודי מהגן עד י"ב. בסיום בית הספר למדתי מזכירות. עם סיום הקורס עבדתי בתור מזכירה בסוכנות היהודית ולאחר מכן עליתי לארץ באנייה והגעתי לקיבוץ גשר בחורף, ולאחר כמה ימים עברתי לעשות אולפן בקיבוץ חצור. יותר מאוחר עברתי לחיפה. עבדתי בבית דגון ולאחר כמה חודשים עבדתי באל-על בחיפה. הכרתי את דני (בעלי), התחתנו ונולדו לנו ארבע ילדים. בנינו הבכור אוהד הוא אביו של נכדי האהוב איתמר.

אהבה ממבט ראשון

ביום שבת בתאריך 5.5.2007 נולד נכדי הראשון איתמר, ובפעם הראשונה שראיתי אותו אהבתי אותו כאילו אני מכירה אותו כל החיים, כשראיתי אותו בפעם הראשונה ההתרגשות הייתה ענקית, עד כדי כך שהתחלתי לדבר אליו ספרדית בלי לשים לב, עד שבני אוהד‏ (בני הבכור) העיר את תשומת לבי ואמר לי "אמא, את מדברת אליו בספרדית". לאחר שהוא נולד אני ובעלי באנו שלוש פעמים בשבוע לראות אותו ולהיות לידו, עד שהגיע היום הגדול (ששיחררו אותו הביתה). ההתרגשות הייתה ענקית וככה ככל שהוא גדל וכך גם האהבה שלי אליו.

הזוית האישית

סבתא לאה ונכדה איתמר השתתפו בתכנית הקשר הרב דורי התשע"ט, בבית הספר מרחבים שבכפר יהושע.

מילון

סנטיאגו
סנטיאגו דה צ'ילה או בקיצור סנטיאגו, היא בירת צ'ילה ומרכז חיי הכלכלה והתרבות שלה. ממוקמת בלב העמק המרכזי של צ'ילה. בעיר מתגוררים 5,960,000 תושבים, המהווים כשליש מאוכלוסיית המדינה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אמא, את מדברת בספרדית“

הקשר הרב דורי