מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אהבה ומלחמה

סבתא נגה צעידי והנכדה נועם צעידי.
סבתא נגה צעידי בילדותה.
סיפורם של הורי שלום ואהובה תם

שמי צעידי נוגה,  נולדתי בארץ בשנת 1949, להורי אהובה ושלום תם. הסיפור הוא סיפורם של הורי:

בגיל 16 השתייכה אימי אהובה למחתרות האצ"ל והלח"י  ופעלה כדי לסלק את הבריטים ששלטו אז בארץ. בלילות היא הייתה יוצאת להדביק כרוזים ולכל מיני פעילויות שנעשו בחשאי.

שלום, אבי, נולד בתימן ועלה ארצה עם אביו העיוור בעליה השנייה. בגיל שמונה עשרה הוא זייף את גילו על מנת שיוכל להצטרף לצבא הבריטי ולהילחם בנאצים. אבי שלום נלחם באיטליה, בטורקיה וביוון. וכאשר היה ביוון נפל בשבי עם חבריו. יחד הם נלקחו לגרמניה למחנה שנקרא : "סטאלג" A

במחנה הם שהו בין שנתיים לשלוש שנים. הם רעבו לאוכל עד כדי כך שעל מנת לשרוד הם נאלצו לאכול תולעים מהאדמה. אבי שלום וחבריו שוחררו בתום המלחמה. אבי נשאר עוד כמה שנים בגרמניה לעבוד במפעל, שם הכיר את ביתו של בעל המפעל ונוצר קשר רומנטי. היא הייתה גויה והוא החליט שהוא רוצה להינשא ליהודייה.

לפני שיצא למלחמה היה אבי בקשר עם שתי בנות. במהלך שהותו בגרמנייה שלח אליהן מכתבים. הוא אמר לעצמו שמי שתענה לו הוא יחזור ארצה ויינשא לה. אימי ענתה, הוא חזר והם התחתנו. נולדו להם חמישה ילדים, 4 בנות ובן, אני הבכורה. אחותי הקטנה חזרה בתשובה, הפכה לחרדית, נולדו לה 18 ילדים. לצערנו הרב היא נפטרה לפני כעשר שנים.

תמונה 1
אהובה ושלום תם

הזוית האישית

נגה: נועם נכדתי היקרה והחכמה, מאוד שמחתי לשתף איתך את הסיפור המשפחתי, ואני מקווה שתעבירי אותו הלאה לנכדיך. נועם סבתא תודה ששיתפת איתי פעולה בתוכנית זו היה מסקרן לשמוע את הסיפור המעניין של משפחתנו

מילון

כרוזים
הודעה שמפרסמים בציבור.

ציטוטים

”בלילות הייתה יוצאת להדביק כרוזים ולכל מיני פעולות שנעשו בחשאי“

הקשר הרב דורי