מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אהבה, התנדבות בקהילה, מלחמה

בקשר הרב דורי בביה"ס יהל"ם
רחל ואחרים
תחנות שונות בחייה של רחל יונה

בתל אביב בשכונה שנקראת כפר שלם, ילדות מאושרת ועליזה.

בבית גדלתי עם שישה אחים, ושני הורים. ועד שלושה אחים חורגים מאבא. למרות הצפיפות, הייתה בינינו הרמוניה, אחווה ועזרה אחד לשני. זכור לי ימי שישי בבית ערב שישי – הבית כולו היה מואר באורם של נרות השבת שאימי הייתה מדליקה וגם אנחנו הבנות. השולחן ערוך עם מפה לבנה, חלות ויין על השולחן.
אחרי ארוחת ערב שהייתה טעימה ומגוונת מעשה ידיה של אימי שתחייה.
היו באים אלינו כול החברים והחברות והיינו מנעימים את הערב עם זמירות שבת וסיפורים שעברו עלינו כול השבוע, וגם עם המשחקים שהיינו ממציאים ומשחקים. קלאס, תופסת, חפש את המטמון, חמש אבנים, ארץ ים  יבשה, הקפות (בייסבול) וכמובן כדור רגל שהיינו משחקים עם הבנים ומנצחים בגדול. בקיצור, אהבה.
כשהגעתי לגיל 18 נישאתי ועברתי לגור עם בעלי במושב אשתאול הנמצא בפרוזדור ירושלים. את הזמן העברתי בגידול ילדיי ובטיפול בלול תרנגולות מטילות שהיה ברשותנו.
וגם טיפחנו את שטח האדמה בעצי פרי בפרחים ודשא. הייתי עובדת לפרנסתנו בצרכנייה של המושב. העבודה הייתה מגוונת ומעניינת כי היה לי בוס מצוין. בזמני הפנוי הייתי מתנדבת בפעילות שקשורה לתרבות. היינו נוסעים להצגות ומארחים חברים  פעילים מהמושבים הסמוכים, והיינו עושים מסיבות יחד וחוגים היה נחמד מאוד.
התנדבות בקהילה
באיזשהו שלב בחיי עזבתי את הבית ועברתי לגור עם הילדים בעפולה, שם הייתי מעורה בחיי התרבות בקהילה, בין היתר התנדבתי במשטרה ביח"מ להנאתי ושרתי בחבורת זמר שיר בעמק.
במקביל עבדתי בחדר אוכל של פנימיה ניר העמק של ויצו במשך שנתיים. ואחר כך עבדתי בבית חולים העמק בעפולה במשק בהספקה סטרילית והכרתי שם אנשים טובים ונחמדים. בבית החולים היה וועד שייצג את העובדים –
היו מארגנים לנו מסיבות והצגות. בין היתר היינו נוסעים לירושלים והיינו משתתפים בצעדת ירושלים כול שנה – זה הפך להיות מסורת. ועבדתי שם במשך 4 שנים.
ואז התקבלתי לעבודה בחנות רשת של בגדים, ראש אינדיאני, ושם עבדתי 10 שנים עד שעברתי לנתניה.
גבעת המורה הנה אחת השכונות היפות הנמצאות בסמוך ליערות החורש הפורחות בשלל כלניות ורקפות. באחת  השבתות התקיימה בגבעת המורה צעדה שהפכה להיות מסורת וכמובן התבקשנו לבוא ולסייע  באבטחת האירוע ושמירה על הסדר והצועדים. את הצעדה ליוו תזמורות כלי נגינה וליצנים. היה מאוד שמח.
מלחמה
בשנת 1991 פרצה מלחמת המפרץ והתושבים התבקשו לאטום את הבית ולקנות מזון.
המלחמה פרצה ביום רביעי וביום חמישי סדאם חוסן הפציץ את תל אביב.
משפחתי  נכנסה לפאניקה וביום שישי בבוקר מפחד המלחמה העמיסו את האוכל והפלטות ובאו צפונה לעפולה ונשארו אצלי חודשיים.

מילון

נתינה
נתינה-לתת לחברה ואנשים, גם אם אין אני מכיר אותם.

ציטוטים

”"החיים יפים כדאי לכם לחיות"-למרות העליות והירידות בחייה של רחל, היא תמיד הייתה אופטימית.“

הקשר הרב דורי