מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אהבה בת 50 שנים

זמיר צאיג במסגרת התכנית הקשר הרב-דורי
צאיג זמיר מתקופת "ניצנים"
זמיר צאיג מתאר את עלייתו לארץ והכרותו עם אשתו

עלייה לארץ במסגרת הארגון "עליית הנוער"

עליתי לארץ בתאריך 10.5.1951 עם אמי. לאחר העלייה נלקחתי במסגרת עליית הנוער למוסד ניצנים וחייתי שם שבע שנים. סדר היום שלנו היה מחולק לשניים: בשעות הבוקר למדתי בבית הספר, ואחר הצהריים עבדתי ארבע שעות בעבודה שהייתה מתחלפת כל שלושה חודשים: בחקלאות, ברפת, בלול, במכבסה ובמטבח.

מתקופת המוסד החינוכי ניצנים

תמונה 1

מתקופת המוסד החינוכי ניצנים

תמונה 2

כיצד הכרתי את אשתי

במוסד שהתה גם אשתי לעתיד שהגיעה ארצה כעולה בלתי לגאלית. בחדר האוכל לא הייתי איתה בקשר של חברות או שיחות, מכיוון שהיא הייתה בקבוצה של ילדים צעירים יותר. כעבור עשר שנים הפגיש בינינו חבר שהיה איתי ב"ניצנים" ונשאר אתה בקשר. התחלנו לצאת וכעבור שמונה חודשים התחתנו. כיום אנחנו נשואים 50 שנה, יש לנו 3 ילדים ו- 4 נכדים.

אנחנו חיים באושר ובאהבה!

הזוית האישית

צאיג זמיר בתכנית הקשר הרב דורי

תמונה 3

הסיפור תועד במסגרת התכנית הקשר הרב דורי בו השתתף זמיר, ותועד על ידי תלמידי כיתה יא 3 מבית הספר התיכון מית"ר.

מילון

עליית הנוער
עליית הנוער הייתה תנועה ציונית שהוקמה בגרמניה, במטרה להעלות צעירים יהודים לארץ ישראל, ולהכשיר אותם לעבודה חקלאית. התנועה הייתה מושתתת על שלושה עקרונות: עבודה, לימודים וחברה. בכל יום עבדו 4-5 שעות ולמדו 4 שעות. יתר הזמן הוקדש לפעילות חברתית, וזמן מועט בלבד לפנאי אישי. (ויקיפדיה)

ההעפלה
ההעפלה (המכונה גם "עלייה בלתי-לגאלית" ו"עלייה ב'") הייתה התנועה לכניסה בלתי חוקית של יהודים לארץ ישראל בדרכי הים והיבשה וב-1947 גם בדרך האוויר, אשר אורגנה על ידי היישוב העברי בתקופת המנדט הבריטי משנת 1934 ועד הקמת מדינת ישראל ב-1948 (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אנו נשואים 50 שנה באושר ואהבה“

הקשר הרב דורי