מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

"אדם נוף מולדתו חורט קווים בכף ידו"

התחלת חיים חדשים בישראל
ילדותי בבלגיה
סיפור העלייה סבתא רחל

שמי סבתא רחל. נולדתי בבלגיה ושם גדלתי ולמדתי עד גיל 20, ואז החלטתי לעלות לארץ ישראל. עליתי לבד –  ההורים שלי והאחים שלי נשארו שם והתחלתי חיים חדשים פה בישראל.

בבלגיה הדברים הכי טעימים בעולם זה שוקולד, ולכן אהבנו מאוד שוקולד. עד היום אני אוהבת שוקולד וצ'יפס, בשניהם הבלגים מומחים. אהבנו לאכול את זה, לא כמו בארץ. בילדותי אהבתי לשחק בגולות וכדור. בחגיגות היו קונים ליום ההולדת עוגה טעימה, שמים נרות וקיבלתי מתנות. סבתא שלי הייתה נותנת למי שיש לו יום הולדת פצ' בטוסיק לפי הגיל ואחד לשנה הבאה. לחגיגת בת המצווה שלי הזמנו את כל החברות שלי לבית וכך חגגנו. היינו לומדים הרבה שעות בכל יום: למדנו משמונה ורבע עד חמש. לבית הספר היינו חייבות לבוא עם חצאית כחולה ועל הבגדים היינו שמים מין חלוק כתלבושת אחידה.

אני בילדותי

תמונה 1

את סבא הכרתי הרבה שנים אחרי שעליתי לארץ, הכרתי אותו באוטובוס בנר ראשון של חנוכה. כיום יש לי 14 נכדים ובע"ה תהיה לי עוד נכדה ובע"ה נינים יגיעו בקרוב..

הזוית האישית

הנכדה שקד: נהניתי עם סבתא בבית התפוצות. תודה למורה מירב על ההשקעה הרבה.

סבתא רחל: נהניתי לספר על ילדותי. תודה לשקד ששיתפה אותי.

מילון

שוקולד
ממתק העשוי מזרעים מותססים, קלויים וטחונים של עץ הקקאו הטרופי. השוקולד הוא שילוב של מוצקי קקאו וסוכר בשילוב מרכיבים נוספים. בעל מקצוע העובד עם שוקולד ומייצר פרלינים ומוצרי שוקולד נקרא "שוקולטייר" (מצרפתית: Chocolatier). (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אדם נוף מולדתו“

הקשר הרב דורי