מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אדם אחד הקים משפחה גדולה והיא שלי

סבתא מירה והנכד איתמר
ילדותי בירושלים
סיפורה האישי של סבתא מירה

נולדתי בירושלים בשנת 1952.

אני הבת הבכורה להורי, אריה מילרד ואיזבלה רוזנבאום שנולדו בפולין, אבי נולד בשנת 1920 בעיר דרוהוביץ'  עיירת נפט והיום  שייכת לאוקראינה. אמי נולדה בעיר חלם סיפור קטן על החלמאים שבפולין.

אני בת לניצולי שואה. הוריי עלו לארץ בשנת 1947 מפולין אחרי שאבדו את משפחתם. אבי היה במספר מחנות ריכוז ועבודה וכל חלומו היה להגיע לארץ ישראל. לאחר שעלה, התגייס לצבא ושם פגש את אמי איזבלה רוזנבאום שהיתה גם היא ניצולת שואה ובשנת 1948 התחתנו.

ילדות בירושלים

תמונה 1

בשנת 1952 נולדתי, באותו הזמן הורי גרו בירושלים, בדירת חדר עם מטבח ושירותים משותפים עם השכנים שלנו. לאחר שאחי נולד עברנו לבית פרטי גדול מאד, בשכונת בקעה בירושלים. את רוב ילדותי עברתי בבית זה שהיה בית ערבי במקורו, עם שתי מרפסות גדולות מאד וכל ילדי השכונה היו מתאספים אצלי למשחקי אחר הצהריים, מאד אהבתי את השעות האלו.

כשסיימתי את לימודי התגייסתי לצבא ושרתתי כפקידה פלוגתית בבה"ד 1, במצפה רימון, בבית ספר לקצינים, תפקיד זה היה מגוון ומעניין מאד.

בשנת 1972 הגעתי לראיון עבודה אצל מנהל חברת "אל על" ומיד, לאחר הראיון, הודיעו לי שהתקבלתי ושעלי להגיע למבחן בכתב באנגלית. לאחר הראיון חזרתי לירושלים, בזמן הנסיעה באוטובוס, התיישב לידי בחור שלא הכרתי, שהתחיל לשוחח וסיפר לי שהוא חוקר פרטי והוסיף שהוא  מכיר את קצינת השוטרות נעמי שדמי, שרוצה לפתוח קורס ראשון של חוקרות, עד אותו מועד נפתחו קורסים אך ורק לשוטרות סיור. החוקר סיפר לי שזו עבודה מעניינת ומאתגרת מאד והצליח לשכנע אותי להתגייס למשטרה כחוקרת, במשך 31 שנה שרתתי כקצינת חקירות.

קצינת חקירות במשטרה

בשנים הראשונות הייתי אחראית על חקירות שעסקו בתחום עבירות רכוש: התפרצויות לדירות, גניבות למיניהן. לאחר מכן הייתי אחראית על חקירות של עבירות אלימות שונות ובשנים האחרונות התעסקתי בחקירת בעבירות הונאה שזה תחום מאוד מעניין ומורכב.

לאחר שרותי במשטרה התנדבתי לעבוד במספר מקומות. המקום האהוב עלי היה כיועצת בעירית רמת גן, שם עזרתי לאנשים שהגיעו עם בעיות שונות בתחומים שונים. בזמן שעבדתי כיועצת נולדו לבתי הבכורה 3 ילדים: איתמר, עפרי ושיילי.

כרגע אני יושבת בבית ספר אהרונוביץ', עם נכדי הבכור איתמר בן העשר ויחד איתו במסגרת תכנית הקשר הרב דורי, אנחנו כותבים את קורות חיי.

הזוית האישית

מירה מרקוס: ברצוני להודות ליוזמי הרעיון של הקשר הרב דורי, הודות למפגשים שלי ושל נכדי התאפשר לי לספר לו על קורות חיי בצורה יותר מפורטת ממה שהכיר עד כה. נוצר ביננו קשר מיוחד והיה לי מאוד נעים לשבת עם איתמר וליהנות מרעיונותיו ולמדנו להכיר אחד את השנייה יותר מקרוב אני מודה לכל הצוות ובמיוחד למורה מובילת התכנית נורית ארבל שמאוד השתדלה עבורינו.

מילון

חלם
טיפשות, טִמְטוּם, חוסר תבונה

ציטוטים

”אדם אחד הקים משפחה גדולה והיא שלי“

הקשר הרב דורי