מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אבא אדריכל נוף

המשפחה שלי
אני בצעירותי
על החיים של אבא הילדות, העבודה, המשפחה.

אבא
אבא נולד בתאריך 23.11.1961 בעיר אשקלון למשפחה בת שישה ילדים והוא בן זקונים. סבתא וסבא מצד אבא עלו לארץ בשנת 1956 מטוניס, הם גרו בעיר הבירה טוניסיה ושם הם הכירו והתחתנו.
נולדו להם שני בנים ושתי בנות ועלו לארץ ונולדו להם עוד שני בנחם ואבא הוא הקטן בבית.
אבא גדל והתחנך באשקלון, את לימודו הוא סיים בעיר הולדתו.
הוא התגייס לצבא בשנת 1979 אבא שירת כמכונאי ביחידה קרבית וסיים את השרות שלו. בשנת 1983.
לאחר שירותו הצבאי הוא עבר לקיבוץ הסוללים בגליל התחתון במסגרת הכוונת חיילים משוחררים
הוא למד במכללת עמק יזרעאל הלמת בגרויות ועבודה במסגרת הקיבוץ.
אבא הכיר את אמא לפני השירות הצבאי שלו ולאחר השהות בקיבוץ הוא עבר לירושלים ועבד כמדריך חברתי בפנימית כרמית,גם אמא עבדה בפנימיה וגם למדה בירושלים. בשנת 1985 ההורים החליטו להתחתן והם המשיכו להתגורר בירושלים לאחר כ 3 שנים אבא התקבל לעבודה במפעל שייצר קמינים ואחים תנורים לשריפת עץ.
אחרי החתונה ההורים עברו לגור בישוב אל דוד ששם היה מוקם המפעל שאבא עבד בו. לימים הוקם הישוב החדש נוקדים וההורים בנו שם בית. אחרי שנתיים במפעל אבא עבר לעבוד בתל אביב במפעל ליצור מסנני אוויר לתעשייה. ולאחר כשנתיים אבא חזר לעבוד בירושלים כמנהל עבודה במפעל ליצור מוצרי תברואה.
לאחר כשבע שנים אבא החליט לעשות שינוי וללמוד תחום הגינון משהו שאבא תמיד רצה לעשות.
לאחר סיום הקורס אבא פתח עסק עצמאי קבלן גינון ובו הוא עוסק עד היום. בשנת 2004 אבא החליט להרחיב את הידע שלו ולמד מסלול של אדריכלי נוף וסיים כהנדסאי נוף.
לאחר השירות הצבאי של אבא ובמסגרת המשרד לחיילים משוחררים אבא עבר מבחנים להתאמת מקצוע
תוצאות אותו מבחן היו שמתאים לאבא ללמוד שלושה מקצועות,עבודה סוציאלית. אומנות, ואדריכלות נוף.
למעשה אבא יישם את 3 המקצועות בחייו.
לאבא ואמא נולדו 6 ילדים ואני הקטן במשפחה כמו אבא. לאחר שלוש בנות שהגדולה יהב היא נשואה היא קצינה בצה"ל ולה יש תאומים שני בנים והיא בהריון ולה יש בת בע"ה. ליהי היא הבת השנייה בבית עובדת בינטל ולומדת במכללת הדסה. שהם לומדת באוניברסיטת אריאל. הוקיר נולד אחרי 3 בנות ובגיל חצי שנה הוא נפטר במוות בעריסה.
לאחר תקופה קשה שההורים עברו עם פטירתו של הוקיר הם החליטו להרחיב שוב את המשפחה  ונולדה הילדה הרביעית טוהר והיא לומדת בחטיבת הביניים בבית הספר רעות. ולבסוף אחרון חביב אני נולדתי למשפחה ואני לומד כמו אחותי בבית הספר רעות. בשנת 2006 כשאני הייתי בן 4 אבא ואמא החליטו להתגרש.

מילון

אדריכלות נוף
תכנון הנוף בסביבתנו

ציטוטים

”הלוואי שגם אני אוכל לעסוק בחיי בדברים שמאפיינים אותי ושאני אוהב לעשות“

הקשר הרב דורי