מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

התנדבות בקהילה

נעמה כהן ויורם בן לולו בתכנית הקשר הרב דורי
נעמה ויורם בסיור בבית התפוצות
עבודה במסגרת העצמת בני נוער בסיכון

קוראים לי יורם בן לולו, נולדתי בשנת 1968 בישראל, אספר לכם את סיפור התנדבותי בעמותת "נירים".

במהלך עבודתי בחברת "קוקה קולה" בין השנים 2008 עד 2014, התנדבתי שלוש פעמים בשנה בעמותת "נירים" בשכונות פרויקט עבור ילדים שהיו בקשיים באזור שלהם, במסגרת הלימודים, ובחיים האישיים. נרתמתי לתת מעצמי ולספר להם את סיפור חיי, שגדלתי כמעט כמוהם באותם אזורי מגורים עם כל הקשיים שהיו אז ותמיד אמרתי לעצמי שזה שאני גר פה לא ישפיע עליי להתדרדר לדברים אסורים וידעתי להוציא את הטוב מכל מה שעשיתי, כולל בלימודים. אציין שבסביבה שלי היו המון חבר'ה בגילי שלא מצאו את עצמם בגלל קשיים כאלה ואחרים ואני לא הרשתי לעצמי להיות כמותם. תמיד שאפתי למצוינות והתמדה ושמירה על כל הכללים, שלמדתי מההורים שלי. תמיד ידעתי להתחבר לסביבה טובה, לא להיגרר אחרי גורמים, שלא התנהלו נכון.

במהלך הפרויקט לקחתי איתי שני עובדים שלי מהמחסן, אשר גם במהלך ילדותם חוו קשים כאלה, ואחרים עקב הסביבה הקשה, שבה הם גרו. הם סיפרו בפרויקט איך תמיד השאיפה שלהם הייתה להצליח בחיים וששום דבר לא ישבור אותם מלהצליח בנושא. במהלך עבודתם אצלי במחסן הם התחילו כעובדים זוטרים, ועם הזמן השאיפה שלהם, כמו שהיו בחייהם הצעירים, להצליח ולהוכיח את עצמם ואת יכולתם להגיע למה שירצו במסגרת העבודה. החברים בפרויקט קיבלו השראה מסיפורים אלה, בכדי להביא אותם גם למחשבה, שגם הם יכולים להצליח, למרות כל הקשיים שהם חווים ביום יום.

מבחינתי הייתי תמיד שמח להעביר את המסר החשוב הזה דרכי ודרך העובדים, שהגיעו איתי להתנדבות בנושא. ואם הצלחנו בכל הפרויקט הזה להציל נער אחד או יותר זה בשבילנו היה הסיפוק הכי גדול, שניתן. ואני מקווה שבעתיד אותם חניכים, שקיבלו מאיתנו את ההרצאה לחיים עצמם, ושיגדלו ויעבירו גם הם את המסר לילדים בסביבה שלהם, שגדלו באותם קשיים שהם חוו בילדות. זה יהיה הניצחון שלהם.

לסיום הסיפור שמחתי תמיד לבוא להתנדב בעמותה של "נירים" בשכונות כל פעם שמנהל המפעל ביקש ממני לצאת לשם. בשבילי זו הייתה שליחות עמוקה למען הילדים, שזקוקים לזה בכדי לשפר את דרך חייהם.

הזוית האישית

דרך הסיפור למדנו להכיר אחד את השני וללמוד דברים חדשים בנושא שיהיו לנו כהשראה לעתיד.

יורם משתתף בתכנית הקשר הרב דורי שנה שנייה ברציפות, בשנה הראשונה סיפר את סיפור שירותו הצבאי.

מילון

התנדבות
משהו שאנו נותנים מעצמנו למען הקהילה

ציטוטים

”העצמה של בני נוער בסיכון“

”אנחנו נותנים אופק ותקווה לנערים בסיכון“

הקשר הרב דורי