מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

71 שנים וסבא אחד

אני וסבי בביתי בתקופת הקורונה
סבי וסבתי ביום חתונתם
קורות החיים של סבי

שמו הפרטי של סבי הוא שמואל.

מקור השם הוא בתנ"ך (ספר שמואל). הוא קרוי על שם סבו ושם החיבה שלו הוא שמוליק. שם המשפחה שלו הוא שילוח. במקור, שם המשפחה היה שלוכוב, אך לאחר שהוריו התחתנו, אביו שינה את שם המשפחה לשילוח שהוא שם עברי.

וכך סבא מספר: "אני הבכור במשפחתי הגרעינית. הייתה לי אחות צעירה ממני בארבע שנים, אולם לצערי היא נפטרה בגיל שבע -עשרה ונותרתי בן יחיד.

כשהייתי ילד, אחותי חלתה בפוליו ונשארה עם נכות. חשתי שהדבר דורש ממני להתנהג בבגרות ובאחריות מעבר לגילי, מאחר שהוריי נאלצו להשקיע זמן בטיפול באחותי.

הכרתי את אשתי נעמי באוניברסיטת חיפה.  התחתנו בשנת 1971 כשהייתי בן עשרים ושלוש. החתונה התקיימה באולמי "בת גל "בבת גלים, ולא הייתה מסיבת טרום חתונה. גילת ביתי נולדה כשהיינו בני עשרים ושש וחצי, וכשבני עידן נולד הייתי בן שלושים ושתיים וחצי.

כיום אני משמש כעו"ד. עד לפני כעשר שנים, שימשתי כמנהל משאבי אנוש בחברות שונות. אני בעל תואר ראשון בסוציולוגיה ומדעי המדינה, וגם בעל תואר ראשון במשפטים.

העיסוק שלי היום כעורך דין הוא העיסוק שחלמתי עליו כשהייתי צעיר.  מסיבות משפחתיות שונות, בחרתי ללמוד משהו שונה. הגשמתי את חלומי ולמדתי משפטים רק לקראת גיל 60. אני מאמין כי לימודים מפתחים אותך באופן אישי, מפתחים חשיבה ומעצבים אישיות, ונותנים לך כלים וידע להבנה של הסביבה. לימודים מאפשרים לך לרכוש מקצוע ועיסוק מעניין בעתיד.

יש לי בן ובת, שלושה נכדים מבתי גילת. שמם לירון, נועם וזיו. אני משתדל לפגוש את נכדיי פעם בשבוע, ובתקופות רגילות, יותר"

                                                             סבא בצעירותו עם חברים

תמונה 1

 

הזווית האישית

נועם: היה נחמד מאוד. למדתי הרבה דברים שלא ידעתי על העבר של סבי.

סבא שמוליק: היה כיף מאוד לעבוד עם נכדי. אני מקווה שהוא למד הרבה עלי.

מילון

מחלת הפוליו
מחלה הפוגעת במערכת העצבים. אמנם רוב האנשים הנדבקים בנגיף, סובלים ממחלה קלה וחולפת של חום, כאבי ראש, כאבי גרון, הקאות ושלשולים, אך כ-2% מהנדבקים, יחלו במחלה הגורמת לשיתוק שרירים שלרוב אינו חולף. (אתר משרד הבריאות)

ציטוטים

”כשהייתי ילד, אחותי חלתה בפוליו ונשארה עם נכות. חשתי שהדבר דורש ממני להתנהג בבגרות ובאחריות מעבר לגילי, מאחר שהוריי נאלצו להשקיע זמן בטיפול באחותי.“

הקשר הרב דורי