מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תרומת סבי וסבתי לקהילה במלחמת ששת הימים

אני (אוריין) וסבתי
אני ומשפחתי מלפני כמה שנים
ימי המתח בתל אביב

מלחמת ששת הימים

סבי וסבתי גדלו בשכונת רמת אביב. בשנת 1967, בהיותם בני 17, פרצה במפתיע מלחמת ששת הימים. שני הסבים של אבא היו מגויסים להגנה, וסבא ביקו וסבתא דורי התנדבו בשכונת רמת אביב בה גרו, ועמלו לחפור שוחות ולמלא שקי חול ועזרו בבניית מקלטים זמניים. חלונות הבתים היו מכוסים בבדים שחורים כדי למנוע זיהוי של בתי תושבים מהאוויר. המבוגרים גויסו למילואים, הנשים הילדים והקשישים נשארו להגן על העורף.

סבי וסבתי התנדבו לתמוך ולעזור לקשישים, לאנשים הבודדים ולמשפחות עם התינוקות. הם רכשו מצרכי מזון, תרופות, ירקות ופירות, בקבוקי מים ועוד מצרכים עבור מבוגרים ועבור משפחות שנותרו בעורף. אחרי המלחמה סבי וסבתי קבלו תעודות הוקרה והערכה מעירית תל אביב על התנדבות ותרומה חשובה זה.

הקמת המשפחה

בשנת 1970 התחתנו סבא ביקו וסבתא דורי נולדו להם שלושה ילדים. שמותיהם: מושיק, דידי ולי. המשפחה הייתה מאושרת, ההורים נסעו לטיולים עם הילדים בארץ ובחוץ לארץ ונהנו מאוד מהחיים. לימים גדלו הילדים, מושיק התחתן ונולדו לו שלושה ילדים. עידו היה הנכד הבכור, והייתה שמחה רבה במשפחה. דידי הבן השני של סבא וסבתא התחתן עם חגית בשנת 2005. סבתא מספרת: "אחרי שנתיים נולדה הנכדה אוריין שחיכינו לה שנים רבות. אוריין הייתה תינוקת מקסימה, נוחה, טובה, יפה ורגועה". סבתא דורי וסבא ביקו בילו עם אוריין ימים ארוכים ורבים. מאז נולדו נכדים רבים, שמונה במספר. המשפחה חיה באהבה רבה, שמחה, אושר ואחווה, חוגגים יחד ימי הולדת וחגים וכל המשפחה נפגשת יחדיו בערבי שישי מסביב לשולחן השבת.

הזוית האישית

סבתא דורי: שמחתי מאוד לשבת עם אוריין על עבודה זו ולספר על ההיסטוריה של ילדותי, תרומתנו לחברה לקהילה ולמבוגרים. אני מאחלת לנכדתי ולדור שלה שיחיו בשלום עם השכנים, שלא יהיו עוד מלחמות ושיתרמו מזמנם ומכישוריהם לקהילה ולחברה.

הנכדה אוריין: נהניתי מאוד מתכנית הקשר הרב דורי. שמחתי להשתתף בחוויות של סבתי וסבי, ללמוד על תרומתם החשובה ולאמץ את התכונות של עזרה לזולת ותרומה לקהילה. למדתי רבות על תקופה קשה שעברו בילדותם, מצוקת המבוגרים והמשפחות בזמן מלחמת ששת הימים. אני מאחלת לך רק אושר בריאות ושמח מרובה עם משפחתך האוהבת.

מילון

שוחות
בורות מחסה בזמן מלחמה

ציטוטים

”אחרי המלחמה סבי וסבתי קבלו תעודות הוקרה מעיריית תל אביב על התנדבות ותרומה חשובה זו“

הקשר הרב דורי