מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תמרה מגשימה חלומה

הרג'סטן מרכז ההיסטורי בסמרקנד
מוכר בדים בסמרקנד - ויקיפדיה
תמרה מספרת על חייה בסמרקנד

תמרה גולן השתתפה השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם עוז מלכה. במסגרת מפגשי התכנית ספרה ת מרה את סיפורי ילדותה לעוז. תמרה נולדה בשנת 1953 באוזבקיסטן, היא גדלה בעיר סמרקנד ועלתה לארץ בשנת 1962.
 
תמרה מספרת:
"עליתי לארץ בגיל 9 בשנת 1962. בדרך לישראל עברתי דרך וינה ועוד מדינות. כשעליתי לארץ עבודתי הראשונה הייתה בעין צורים. העלייה לארץ ריגשה אותי מאוד, אבל יצא מזה משהו שלילי… כי נאלצתי להיפרד מהורי. הורי נשארו בחו"ל. 
הקשר המשפחתי שלנו היה טוב מאוד. הייתי הילדה השלישית במשפחה. חלומי היה להיות ספרית והגשמתי את חלומי כמו כל חלום אחר שלי.
 
באוזבקיסטן היו לי חברים וחברות גויים. בזמני לא היה אנטישמיות בין העמים ושכנינו היו ערבים. בילדותי שם אהבתי לשחק כדורסל וקפיצה לרוחק. אף פעם לא אהבתי חיות, כי אני אוהבת סדר וניקיון. היום בארץ אני אוהבת מוזיקה מזרחית.
 
התחתנתי צעירה, בגיל 18 הייתה חתונה בזמן מלחמת ששת הימים. בעלי היה אז אזרח צה"ל והוא השתתף במלחמה זו, אז עשינו חתונה צנועה בבית.
 
 
תמרה נותנת טיפים לחיים לעוז 
לכבד את ההורים תמיד!
ללמוד,לעזור להורים, לא לעשות רע לבני אדם.
לא להיגרר אחרי ילדים שמקלקלים את הדור הצעיר.
להביא גאווה לארץ ישראל
 
העשרה
סמרקנד: "סמרקנד (באוזבקית: Samarqand) היא העיר השנייה בגודלה באוזבקיסטן. בעיר התגוררו 483,600 תושבים בשנת 2012, מרביתם אוזבקים. העיר הייתה בעבר בירת האימפריה הטימורית וגם בירתה של הרפובליקה של אוזבקיסטן במסגרת ברית המועצות. כיום היא אחד מאתרי התיירות המרכזייים באוזבקיסטן העצמאית….מספר שנים לאחר הקמת ברית-המועצות הפכה העיר בשנת 1925 לבירת הרפובליקה הסובייטית אוזבקיסטן, אולם ב-1930 הועברה הבירה לטשקנט. משנת 1991 נכללת העיר בתוך אוזבקיסטן העצמאית והיא אחת מערי התיירות החשובים במדינה". ויקיפדיה
תשע"ו

מילון

סמרקנד
סמרקנד (באוזבקית: Samarqand) היא העיר השנייה בגודלה באוזבקיסטן. בעיר התגוררו 483,600 תושבים בשנת 2012, מרביתם אוזבקים. העיר הייתה בעבר בירת האימפריה הטימורית וגם בירתה של הרפובליקה של אוזבקיסטן במסגרת ברית המועצות. כיום היא אחד מאתרי התיירות המרכזייים באוזבקיסטן העצמאית....מספר שנים לאחר הקמת ברית-המועצות הפכה העיר בשנת 1925 לבירת הרפובליקה הסובייטית אוזבקיסטן, אולם ב-1930 הועברה הבירה לטשקנט. משנת 1991 נכללת העיר בתוך אוזבקיסטן העצמאית והיא אחת מערי התיירות החשובים במדינה.

ציטוטים

”לכבד את ההורים תמיד ללמוד נכון להביא גאווה לארץ“

הקשר הרב דורי