מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תלאות הדרך וההתישבות בארץ ישראל

אני ואימי
משפחתה של אימי
עליית אימי ממרוקו

עליית אימי ממרוקו

תלאות הדרך וההתישבות בארץ ישראל

אימי, יפה, נולדה בשנת 1954 בעיר ספרו שבמרוקו. כשהייתה בת חצי שנה אמי ומשפחתה עלו לארץ, למושב אודים שליד נתניה. מושב אודים היה למגורים זמניים עד אשר בניית הבתים במושב יד רמב"ם, עליהם שילמו עוד במרוקו, תושלם. העלייה של משפחת אימי הייתה באונייה מקזבלנקה לצרפת ומצרפת לארץ ישראל. במהלך השהייה באונייה אימי חלתה במחלת ים והייתה בסכנת חיים. כאשר הגיעו לארץ היא אושפזה בבית חולים רמב"ם עד להחלמתה.

לאימי שבע אחיות ושני אחים. וחייהם בארץ היו יחסית נוחים. סבי הפך להיות מנהל בית הספר בו אימי למדה ובכדי להראות כי היא לא מקבלת יחס מפלה, קבלה אימי ציונים נמוכים גם ביסודי וגם בתיכון.

את אבי, דוד, אימי הכירה כשהייתה בת 17 במסיבת גיוס של חבר משותף. לאחר שנה הם התחתנו ונולדו להם 4 ילדים. אני נולדתי אחרי 2 בנים והשמחה בבית הייתה רבה!

הזוית האישית

"אף על פי ששמעתי את הסיפור מספר פעמים, זה עדיין מעניין ומרגש מאוד בכל פעם מחדש.

העשרה

יהדות מרוקו: "יהדות מרוקו הייתה הקהילה הגדולה ומהקהילות החשובות של יהדות ארצות האסלאם. 

ראשית התפוצה היהודית במרוקו מתוארכת על פי עדויות ארכאולוגיות למאה ה-2 לספירה….. על רקע גלי עלייה המוניים של יהודים ממרוקו לישראל והגירה לארצות אירופה, הקהילה היהודית במרוקו הצטמצמה ובשנת 1956 נותרו במרוקו מעט מעל ל-160,000 יהודים. באותה שנה מרוקו הכריזה על עצמאותה מצרפת וספרד". ויקיפדיה 

תשע"ו, יולי 2016

מילון

יהדות מרוקו
יהדות מרוקו הייתה הקהילה הגדולה ומהקהילות החשובות של יהדות ארצות האסלאם. ראשית התפוצה היהודית במרוקו מתוארכת על פי עדויות ארכאולוגיות למאה ה-2 לספירה..... על רקע גלי עלייה המוניים של יהודים ממרוקו לישראל והגירה לארצות אירופה, הקהילה היהודית במרוקו הצטמצמה ובשנת 1956 נותרו במרוקו מעט מעל ל-160,000 יהודים. באותה שנה מרוקו הכריזה על עצמאותה מצרפת וספרד.

"ארבה עמרן"
לקבל את עזרת הרב גדול, עמרן בודיוואן

ציטוטים

”"בזף עלה" - לא שווה את זה, יותר מידי בשבילו“

הקשר הרב דורי