מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תחנות שהטביעו חותמן בהתבגרותי

נכדי יואב ואני במהלך המפגשים
בנעוריי
שנות ילדותי במרוקו, שנות לימודי בתיכון בפריז והעלייה לישראל.

הילדות בפס במרוקו

נולדתי למשפחה אוהבת בת תשעה ילדים, במקום טוב באמצע. ילדותי התנהלה בין בית הספר לתנועת הנוער, למשחקים ומפגשים עם חברות וכמובן לעזרה בבית. זו הייתה תקופת ילדות שמחה בה קיבלתי בעיקר חום ואהבה וכמובן חינוך לערכים.

לימודי התיכון – אחת התקופות היפות והמעניינות בחיי

את לימודי התיכון למדתי בבית הספר של "אליאנס" בפריז בשם E.N.I.O שמטרתו הייתה להכשיר מורים שיחזרו לארץ מולדתם וללמד שם בבתי ספר יהודיים. כך מצאתי את עצמי בגיל 15 נוסעת לפריז לבית ספר פנימייתי ובו שלוש כיתות בלבד: י' י"א ו-י"ב. חיי החברה בבית הספר היו מאוד יפים ומעשירים. היחס היה מאוד אישי. הרגשנו ברי מזל, כי בית הספר הצטיין בהקניית ערכי תרבות ולימודי פילוסופיה ויהדות לצד מקצועות כלליים כמו בכל תיכון. מנהל בית הספר היה הפילוסוף היהודי הידוע, פרופ' עמנואל לוינס ז"ל. שכבר אז היה דמות ידועה ונערצת. ובין השאר לימד באוניברסיטת "סורבון" בפריז. לימים התפרסם גם בארץ. ממנו ספגנו הרבה חוכמה וידע.

זו באמת תקופה שהשאירה בי חותם וזכורה לי כאחת התקופות הטובות בחיי.

שם פגשתי לראשונה את בעלי לעתיד. (מצורפת תמונתו בחצר ביה"ס ליד הפסל של דוד)

תמונת בעלי ליד פסל דוד בחצר בית בספר

תמונה 1

עלייה לארץ – הגשמת הציונות שלי

בסוף לימודי כיתה י"ב, כשאני עדיין בפריז, פרצה מלחמת ששת הימים וכל התכניות לחזור לארץ מולדתי התבטלו. היה ברור שאני עולה לארץ כשכל משפחתי עדיין במרוקו. עליתי לארץ דרך תנועת "O.D.E.D" שפעלה להעלות לארץ סטודנטים, יחד איתי עלו רוב בני ובנות כיתתי. הגענו לחיפה כקבוצה, התגוררנו במעון הכנת סטודנטים לקראת לימודים אקדמיים. שם למדתי עברית וקורס הכנה לטכניון. שנה לאחר מכן התחלתי את לימודי בטכניון בפקולטה למתמטיקה, שם למד גם בעלי לעתיד, מאיר, בפקולטה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה.

בסוף הלימודים הוא התגייס לצבא ושירת בחיל הים במסלול עתודה. אני התחלתי לעבוד כמורה למתמטיקה בתיכון.

לאחר שנות גלות שהיו משמעותיות בחיינו ובעיצוב זהותינו הקמנו משפחה כאן בארץ, נולדו לנו ארבעה ילדים אותם חינכנו לערכים לאומיים עם חיבור ליהדות עם קשר בלתי אמצעי עם הארץ ונופיה ועם שימת דגש מיוחד על אחדות וגיבוש המשפחה. ברבות השנים נולדו לנו (בינתיים) עשרה נכדים, הסופגים גם הם מערכים אלו. ממש באמצע חבורת הנכדים מופיע יואב, השלישי לבית משפחת ילדתי הבכורה.

הזוית האישית

זו הייתה עבורנו חוויה מעצימה ומקרבת.

מילון

תנועת "O.D.E.D"
תנועה שעזרה להעלות סטודנטים יהודים לארץ ישראל.

ציטוטים

”היחס היה מאוד אישי. הרגשנו ברי מזל.“

הקשר הרב דורי