מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תחנות בחיי סבי – במשך חייו בנה 30 בניינים בעיר חולון

סבי ואני היום
סבי בזמן שירותו הצבאי
העלייה בגיל צעיר,המחסור שהיה בארץ והקמת המשפחה

סבי מספר על ילדותו: למד בביה"ס בעיראק, שבו החינוך היה במקום הראשון, המחנכים חינכו אותם לא לשכוח לעשות שיעורי בית, לא לאחר ולא להיכשל בבחינות. כל מי שהיה מאחר או לא מכין שיעורי בית היה מקבל 10 מכות בכפות הידיים עם מקל רטוב וכל מי שהיה נכשל בבחינה היה מחוייב לחבוש כובע של ליצן והיה מקבל תג שעליו היה רשום "הילד הזה נכשל בבחינה". הוא לא חווה את הדברים האלו אך חלק מחבריו כן הם חוו בושה והשפלה אך זה היה החינוך בעיראק.
 
העלייה לארץ קרתה במפתיע כאשר יום אחד אביו אמר למשפחתו שהם עולים לארץ ישראל. הוא היה אז בכיתה ג' הוא נורא שמח מהודעה זו הם הגיעו לארץ דרך "הסוכנות היהודית" בטיסה. הוא חווה קשיים בתור עולה חדש, הביאו אותם ישר למעברה בחולון שהייתה מלאת אוהלים. הוא הרגיש שמחה מצד אחד אך מצד שני החיים היו קשים, לא היה מספיק אוכל וכתוצאה מכך הם ניזונו ממרגרינה, ריבה ולחם. הם ישנו על מיטות ברזל שהיו לא נוחות וכל שינה עליה היתה קשה. הוא הכיר במעברה את סבתא שלי ז"ל.
 
הוא למד בביה"ס עם מורים שגם היו עולים חדשים. הוא למד רק 3 שנים בישראל מכיוון שאז לא היתה אפשרות וכסף להמשיך ללמוד בתיכון. בגיל 16 הוא הועבר לפנימיה צבאית שם הכינו אותו לצבא, שם למד לדבר בקשר ובמורס ובגיל 18 התגייס לחיל המודיעין בגלל שידע את השפה הערבית.        
 
במהלך שנותיו בצבא הוא השתתף ב"מלחמת סיני" ובגלל שהיה בחיל המודיעין הוא לא יכול לספר ולפרט עליה. בשיחררו ישר החל לעבוד כפועל בניין ובמקביל התחתן. לאחר החתונה המשיך לעסוק כפועל בניין. בנם הראשון נולד בשנת 1971 הוא היה אז בן 31. סבי היה מאושר מכך שנולד לו בן בפעם הראשונה.
 
בשנת 1972 הוא בנה את הבניין הראשון בחייו, שבבנייתו הרגיש זכות גדולה. אמא שלי שהיא ביתו השנייה נולדה בשנת 1975. כאשר אמי הייתה בת שנה אמה חלתה במחלת הסרטן ונפטרה לאחר שנתיים של מאבק ממושך. בזמן זה הפך מפועל בניין לקבלן ובמקביל, גידל אותם במשך שנתיים לבד, לאחר מכן, העסיק עוזרת כי לא רצה לשלוח אותם למוסד.
 
בשנת 1980 הוא הכיר את אישתו השניה והתחתן איתה. ילדיו קיבלו אותה וקראו לה אמא. לאחר שנתיים של זוגיות נולד להם בן משותף בשנת 1982. כאשר הוא נולד ילדיו נורא שמחו שנולד להם עוד אח. לאחר הלידה הם חיו חיים מאושרים, אישתו נהדרת והתייחסה אליהם כאמא. לא היה חסר להם כלום. יש בינהם אהבה, אחדות ושמירה אחד על השני.
 
כאשר נולד לסבי הנכד הראשון הוא שמח מאוד. הוא היה אז בן 60. לאחר שנה הוא הפך לסבא לתאומים הוא הרגיש שמחה עד השמיים והרגיש שהוא בעל ניסיון וכאשר נולד לו הנכד הרביעי בשנת 2003  (אני), הוא היה נורא שמח. היום יש לו 6 נכדים.
במשך חייו בנה 30 בניינים בעיר חולון. הבניין האחרון נבנה בשנת 2006 ולאחר בנייתו פרש לפנסיה. בתור פנסיונר הוא לא משתעמם מכיוון שהוא שבע מעבודה, כל חיו עבד והיום הוא בעיקר נהנה מהנכדים.
 
תשע"ו                                          

מילון

מעברה
מחנה עולים או יישוב זמני שנבנו בעיקר בשנות ה- 50 לעולים חדשים

ציטוטים

”"נאמנים פצעי אוהב צורה חדשה, מעטרות נשיקות שנאה" משלי כז 6 “

”במשך חייו בנה 30 בניינים בעיר חולון. הבניין האחרון נבנה בשנת 2006“

הקשר הרב דורי