מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תחביב שהפך למקצוע

סבתא גילה ואני ילי נכדתה.
Floralis פלורליס
פלורליס חברה משפחתית כבר 30 שנה

נולדתי בחדרה, להורים ילידי הארץ כשהם בנים למייסדי היישוב ראשון לציון וחדרה.
סבא רבא שלי מצד אימי דבורה, משה וקסלר עלה ארצה בשנת 1885 והתיישב כאיכר בראשון לציון, לימים היה יושב ראש ועד המושבה ראשון לציון.
סבא רבא שלי מצד אבי אריה, אהרון סמסונוב עלה ארצה בשנת 1899 והיה בין מייסדי חדרה ותושבי החאן בחדרה.
חדרה הייתה נגועה בקדחת והפילה מתיישבים רבים, בהם סבתי אסתר. למדתי בבית ספר יסודי אחד העם בחדרה, בתיכון, ולאחר מכן בסמינר הקיבוצים בתל אביב. בצבא שירתי כפקידה בחיל הים.
לאחר הצבא נסעתי ללימודים בלונדון ושם פגשתי את שוקה בעלי לעתיד. חזרנו ביחד לארץ, התחתנו ונולדו ילדינו שלושה במספר. אני עבדתי כגננת.
בהיותי כמעט בת ארבעים הצטרפתי לשוקה בעלי אשר נסע לאוניברסיטה בפלורידה. אני חברתי לאחת מנשות הפרופסורים (שאותה הכרתי מביקורה אצלנו בארץ). נסענו ביחד לבקר אחת מחברותיה שהתחביבים שלה היו חפצים עתיקים וייבוש פרחים (דמה מאוד לתחביבים שלי). מאז אותו ביקור לא הפסקתי לבוא אליה, למדתי ממנה את רזי ייבוש וחניטת הפרחים.
כשחזרנו לארץ לא  יכולתי לחשוב על תעסוקה אחרת אלה על ייבוש וחניטת צמחים. עזבתי את עבודתי כגננת והתחלתי בחצר הבית לנסות לחנוט ולייבש צמחים. נעזרתי בלימודי כימיה עם חבר של שוקה ממכון ויצמן.
הצלחתי!
אנשים התפעלו מעבודתי והציעו לי לשווק את הצמחים לייצוא לחו"ל, ניסיתי שלחתי דוגמאות והתחלתי לקבל הזמנות. כמובן שחצר הבית לא הספיקה ואז בתמיכה של שוקה עברתי לחלקת אדמה שברשותנו בנחלת יהודה בראשון לציון. ושם כבר החל הגולם לעלות על יוצרו.
היינו צריכים לקנות מתקנים להעסיק פועלים, וכל זאת בהיותי אישה דבר שלא היה מקובל בזמנו. נהגו להפנות משלחות מהעולם השלישי ללמוד על יזמות נשים והגשמה עצמית. התחביב הפך לעסק גדול בשלב מסוים הצטרפו אליי שוקה בעלי וילדי שבאו לעזור לאחר שגמרו את שירותם הצבאי ובעת לימודיהם באוניברסיטה.
"ייבוש פרחים" היה באופנה בזמנו, וכדרכה של אופנה היא מתחלפת…פרחים יבשים הם קישוט (דקורציה), מעצבים איתם והם הופכים מצומח לדומם. כאשר היו לנו תשתיות החלטנו לעשות הסבה, את הפרחים החלפנו בפירטי עיצוב וברהיטים, הדרך הייתה כמעט סלולה.
דור ההמשך הפך את מפעל הייבוש למרכז עיצוב גדול ומוכר בעל שם ארצי וגם עולמי. שמו הוא פלורליס.
כיום מנהלים אותו אלעד וקרני ילדי כאשר יריב פרש לעבודתו כעורך דין.
פלורליס רשת חנויות, מרכז עיצוב גדול יפה ומוכר היטב. 
 תמונה 1
 
העשרה
בית אופנה לעיצוב הבית, מאז 1982. פלורליס זו חברה משפחתית כבר 30 שנה שמייבאים פריטים לבית, כיום מנהלים את פלורליס אלעד וקרני, אח ואחות. זה התחיל בפרחים מיובשים ואז נרות, ושטיחונים וכלים מיוחדים והתרחב והתרחב עד לפלורליס של היום.
תשע"ו, 2016
מובילת התכנית, רויטל יוסף, סגנית מנהלתביה"ס רמת חן

מילון

חניטת פרחים
משמרים בכימיקלים צמחים ולעיתים צובעים אותם.

ייבוש פרחים
מייבשים את הפרחים בתנורי חימום, הפרחים שומרים על הצבע הטבעי שלהם.

"הגולם עלה על יוצרו"
הנושא התפתח לממדים גדולים ביותר.

Floralis פלורליס
בית אופנה לעיצוב הבית, מאז 1982. פלורליס זו חברה משפחתית כבר 30 שנה שמייבאים פריטים לבית, כיום מנהלים את פלורליס אלעד וקרני, אח ואחות. זה התחיל בפרחים מיובשים ואז נרות, ושטיחונים וכלים מיוחדים והתרחב והתרחב עד לפלורליס של היום.

ציטוטים

”"התחביב הפך לעסק גדול "“

הקשר הרב דורי