מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תולדות משפחתי – משפחת תקשורת בישראל

סבא יוסי והנכד נאור
אני והורי בתל אביב
אבי הקים את מדור הטלפונים היחידות 144 166 188 ויחידות המורס הטלפרינטר והטלקס

אבי, מאיר לייב נולד בפולין בעיירה ביאליסטוק בשנת 1915 למשפחה דתית מסורתית, סבי ז"ל יהושע זליג היה רבה של העיירה. אבי למד וסיים בית ספר תיכון מקצועי פוליטכנקום.
בשנת 1935 עלה אבי לארץ ישראל וייבש ביצות בחדרה והסביבה לאחר מכן לחם נגד הצבא הבריטי כאיש ההגנה עד קום המדינה לאחר שחררו מהצבא  הוא נקלט עם חבריו למפלגת מפא"י ההיסטורית (שעברה גלגולים ושהיום נקראת המחנה הציוני).
במרוצת הזמן היה מנהל מחוז תל אביב בהסתדרות וישב בבית ברנר ובמקביל עבד במשרד התקשורת במספר תפקידים בכירים שבאחרון היה מהנדס מחוז תל אביב והסביבה ובתפקידו זה הקים את מדור הטלפונים היחידות 144 166 188 ויחידות המורס הטלפרינטר והטלקס והקשר הבין לאומי ותחנת הליווינים בעמק האלה כמו כן הקים את יחידת הגידאונים שהייתה יחידת הקשר בזמן ההגנה ונהפכה בקום המדינה לחייל הקשר של צה"ל.
 
בשנת 1943 הכיר אבי את אמי, רחל גורדין ולאחר שנה נולדתי אני בבי"ח הדסה בת"א ברח' בלפור (כיום עבר בבי"ח זה ונהפך כסניף בבי"ח איכילוב.
 
בשנת 1953 הקים מטעם מפלגת מפאי את שיכון "ישגב" שנהפכה לשיכון לעובדי המדינה ושכונת רמת החייל עבור משוחררי מלחמת יום העצמאות.
 
אבי ז"ל נפטר בשנת 1971 כתוצאה מהתקף לב.
 
קורות חיים של אמי רחל ז"ל 
אמי רחל נולדה בריגה אשר ברוסיה בשנת 1915 ולמדה בתיכון ובאוניברסיטה במגמה היסטוריה והתרבות של העם הרוסי הכולל את השפות אנגלית לטינית  גרמנית ומיקצעות הליבה. אמי עלתה בשנת 1935 ושירתה בצבא הבריטי כאחות בבי"ח  "סרפנד" כיום צריפין בין שאר תפקידה שימשה כבלדר להעברת הודעות מחברי ההגנה ששכבו בבי"ח ולהתריע שחיילי הצבא הבריטי מחפשים אותם ההתרעה זו הביאה לעצלתם .לאחר מכן אנשים אלו שהיו מראשי הישוב עזרו לה להיקלט בעבודות שונות ומכבדות.
אמי רחל ז"ל נפטרה בשנת 2006 כתוצאה מהתקף לב. 
העשרה
"מפלגת פועלי ארץ ישראל (מַפָא"י) הייתה מפלגה ציונית סוציאליסטית שנוסדה בשנת 1930 מאיחוד הפועל הצעיר ואחדות העבודה. המפלגה הפכה לגורם המרכזי ביישוב ובתנועה הציונית. מפא"י הייתה (גם בדמות ממשיכתה – "מפלגת העבודה הישראלית") מפלגת השלטון היחידה בישראל, מהקמת המדינה בשנת 1948 ועד למהפך בבחירות ב-1977, שתוצאתן הביאה בפעם הראשונה לעלייתה לשלטון של מפלגה יריבה מהאופוזיציה – הליכוד".(ויקיפדיה)
תשע"ו   2016

מילון

סרפנט
מחנה צבאי של צה"ל בשטחן של ראשון לציון ובאר יעקב, הכולל בתוכו מספר בסיסים. המחנה גובל במזרח בכביש 44, במערב בראשון לציון (שיכון המזרח) ובדרום בבאר יעקב. המחנה נקרא גם "מחנה ידין" על שם יגאל ידין, הרמטכ"ל השני של צה"ל.

מפלגת פועלי ארץ ישראל
מפלגת פועלי ארץ ישראל (מַפָא"י) הייתה מפלגה ציונית סוציאליסטית שנוסדה בשנת 1930 מאיחוד הפועל הצעיר ואחדות העבודה. המפלגה הפכה לגורם המרכזי ביישוב ובתנועה הציונית. מפא"י הייתה (גם בדמות ממשיכתה - "מפלגת העבודה הישראלית") מפלגת השלטון היחידה בישראל, מהקמת המדינה בשנת 1948 ועד למהפך בבחירות ב-1977, שתוצאתן הביאה בפעם הראשונה לעלייתה לשלטון של מפלגה יריבה מהאופוזיציה - הליכוד.(ויקיפדיה)

ציטוטים

”הוא נקלט עם חבריו למפלגת מפא"י ההיסטורית.“

”אבי הקים את מדור הטלפונים היחידות 144 166 188 ויחידות המורס הטלפרינטר והטלקס“

הקשר הרב דורי