מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תולדות חיי סבתא נימה

אני וסבתא שלי במסגרת הקשר הרב דורי
אני מאוד מתחברת לפסנתר
אירועים משמעותיים בחיי סבתא נימה

נולדתי בתל אביב לשני הוריי ציפורה ודב גלז. בבית חיכתה לי אחותי הגדולה ורדה ולאחר שבע שנים נולדה אחותי הקטנה הדרה. גרנו בדירת שני חדרים, כשבחדר אחד גרה משפחתנו בת חמש נפשות ובחדר השני גרה משפחה עם שתי בנות וזוג הורים.

חיינו שתי המשפחות כמו משפחה גדולה אחת עם 9 נפשות. הבת הבכורה של המשפחה השנייה בלהה הייתה בדיוק בגילי ואחותה חדווה הייתה בגיל של אחותי הקטנה הדרה. בדירת שני החדרים הקטנה והצנועה היה חדר אמבטיה אחד שהיה משותף לשתי המשפחות. את המים החמים חיממנו בשריפת עצים וכל ארבע הבנות התרחצנו בבת אחת במקלחת.

כאשר פרצה מלחמת השחרור בשנת 1948, בבית בו גרנו לא היו אמצעי הגנה. האבות מילאו שקים בחול והניחו אותם בפתח הבית מחשש לנפילת פגזים. כל דיירי הבית בזמן האזעקה יצאו מהדירות והתמקמו בחדר המדרגות עד שנשמעה אזעקת ההרגעה

בגיל שלוש וחצי אבי הביא לי במתנה מפוחית פה קטנה והדגים לי כיצד אפשר להפיק ממנה צלילים. מיד לקחתי את המפוחית לפי ולאחר מספר ניסיונות הצלחתי לנגן כל מנגינה שחפצתי הייתי עומדת במרפסת העגולה ומנגנת שעות ארוכות.

בגיל חמש וחצי מאחר שאבי ראה שיש בי כישרון מוזיקלי יוצא דופן, הוא קנה לנו פסנתר והתחלתי לנגן בו.  כשסיימתי את התיכון למדתי באקדמיה למוזיקה בתל אביב. תקופת הלימודים באקדמיה הייתה ארבע שנים ולכן קיבלתי דחייה מהשרות בצבא. מאז המוזיקה מלווה את חיי ומעשירה אותי מאוד. אני מורה לפסנתר כ – 57 שנים ומאושרת מהבחירה של הוריי.

בחיי הספקתי להתחתן עם בעלי גיורא, להביא לעולם שלושה ילדים: מוטי, בני נשוי לחני. יובל, בני נשוי לטלי ושרית, נשואה לצחי. יש לנו 6 נכדים מקסימים: רותם – קצינה בצה"ל, איתי – כדורסלן בתיכון, נטע – תלמידת תיכון, איה – תלמידת חטיבה מצטיינת, נועם – תלמידה מצטיינת ונמרוד – תלמיד עם תחביבים רבים ומגוונים. אנו אוהבים את נכדינו מאוד ומאושרים בחברתם.

הזוית האישית

נועם: היה לי מעניין על הסיפור המיוחד של סבתא שלי.

סבתא נימה: היה כיף להפגש עם נכדתי, למדתי קצת מיסודות הטכנולוגיה ושמחתי לספר לנועם את הסיפור שלי.

שתינו בתכנית הקשר הרב דורי

תמונה 1

מילון

צנוע
אדם ענו, לא שחצן, לא מתרברב

ציטוטים

”אני מורה לפסנתר כ57 שנים ומאושרת מהבחירה של הוריי.“

הקשר הרב דורי