מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תולדות חיי – הרצל אבני

כמתנדב 7 שנים ברציפות, מלא הערכה למורים ולתלמידים בביה"ס.

המשפחה שלי:
נשוי לפנינה מזה 50 שנה, תמונה 1
נולדו לנו שני בנים: הבכור ארז כבן 50, והצעיר רן כבן 41. הנכדים: לארז שלוש בנות: אופיר הבכורה, אריאל ואביב  ולרן שני בנים ובת: עומר, עדי הבת ואלון.
 תמונה 2
 הוריי נולדו בגרמניה, בעיר ברלין ועלו ארצה בשנת 1933. שנה לאחר מכן נולדתי אני בעיר תל אביב, לאבי  דוב, ואמי ארטה.
לי אחות אחת בלבד ושמה זהבה הצעירה ממני. זהבה היתה במשך שנים חברת קיבוץ חמדיה ולה ארבעה ילדים: שלושה בנים ובת. הבכורה שמה אורנה, הבנים שמותיהם: אמיר, יונתן ויואב.
 תמונה 3
הבית שלי:
בילדותי גרנו בעיר תל אביב בשדרות קרן קיימת קרוב לביתו של דוד בן גוריון ראש ממשלת ישראל הראשון. הבית היה בן שניים וחצי חדרים מסביב גינה, שאני כילד הייתי מטפח. בגיל עשר  עברנו לגור בכפר הנוער בן שמן ושם הבית היה בית קטן וצנוע. עברנו בכפר תקופה קשה מאחר שפרצה מלחמת העצמאות והכפר קוטר על ידי סביבה ערבית בעיקר הערים רמלה ולוד. בחודש מאי 48' זמן קצר לפני קום המדינה ויציאתם של הבריטים את הארץ פינו אותנו הילדים מהכפר לכפר ויתקין שם סיימתי את לימודי התיכוניים ולאחר מחצית השנה גויסתי לצה"ל. בצה"ל שירתתי 25 שנה בחיל האוויר כאיש טכני. וסיימתי כקצין טכני.
בביתי כיום גינה מטופחת ובתוך ביתי מהין פינת חי ובה: חתול, דגים וציפורי כנרים.   
לימודים וצבא:
למדתי בתל אביב בבית הספר להנדסאים, במגמת טכנאי ייצור במשך 3 שנים. בתום לימודי עבדתי בצה"ל מספר שנים. מאוחר יותר קיבלתי תפקיד בכיר בתעשייה הצבאית. ניהלתי מפעל ליצור תחמושת כבדה במשך תריסר שנים יצאתי לגמלאות בגיל שישים. התחלתי קרירה חדשה בבנק לאומי. שמונה שנים רצופות עבדתי בבנק התמחיתי כיועץ משכנתאות.
סיימתי בבנק והתחלתי לעסוק בהתנדבות. אני מתנדב בבית הספר "בית אור" כבר שנה שביעית. 
 
דבר החניך:
לגבי ההרגשה והשתתפותי במחזור א' בתוכנית "הקשר הרב דורי", בביה"ס "בית אור": אני כמתנדב שנה שביעית ברציפות מלא הערכה למורים ולתלמידים בבית הספר. קשרים לי רבים עם התלמידים אני גם חונך תלמיד בשיעור  שעתיים בשבוע על כול נושא בו הוא חפץ. אני שומע בעיקר מצעירי התלמידים בכיתות הנמוכות על חוויות אותם הם עוברים או למדים בשיעורים ואין ספק שהדבר נותן סיפוק והרגשה נעימה.
דוגמה 1: לאותו מפגש הוא בהסעה הביתה באוטובוס כאשר רבים מהצעירים מבקשים שאשב לידם ויש הזמנות לישיבה גם לימים הקרובים. המידע שקיבלתי מלימודי במחזור הראשון הוא רב, לאור כך שהידיעות שלי בתפעול המחשב נטתה לאפס. הידע שקיבלתי הוא בסיסי ביותר ורצוני הוא להמשיך וללמוד ולבסס את הידע. וכנראה אקח קורס חיצוני ורצוף על מנת ללמוד את כול המגזרים אותם ניתן להפיק מהמחשב. באשר לתלמידים הרגשתי שלא נתתי מספיק ואני מסוגל לתת הרבה יותר אולי במסגרת מרוכזת למספר רב של תלמידים.

מילון

התנדבות
התנדבות היא מעשה שנעשה מרצונו החופשי של האדם, ללא תמורה חומרית או אחרת, והמונע על ידי רעיון או מטרה מסוימת. חלק מההגדרות מתייחסות לתפיסת הפעולה כבעלת ערך על ידי המבצע אותה.

ציטוטים

”במסגרת התנדבותי בביה"ס, אני תורם אך בעיקר מרגיש נתרם מאוד בקשרים עם התלמידים והצוות! “

הקשר הרב דורי