מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תולדות חייו של סבא אברהם שמעוני

סבא ואני
סבא, תומר והכלב נימו
אהבתו של סבא לכלבו - נימו

סבא נולד בשנת 1947 בעיר הבירה טוניס במדינת טוניסיה, הוא הבן הבכור להוריו. סבא נולד לפני קום המדינה שלנו. אבא שלו היה ציוני ועם קום המדינה בשנת 1948 רצה לעלות לארץ. הוא מכר את כל רכושו ועבר עם סבי ואימו לנמל מרסיי בצרפת, שם הם חיכו לאוניה שתיקח אותם לארץ. בחורף בשנת 1949 הם עלו לאוניה "קדמה",שהפליגה לארץ ישראל. זה היה חורף סוער והאנייה היטלטלה בגלים הסוערים וכמעט טבעה. בסופו של דבר המשפחה הגיעה לארץ, למעברה בחיפה.

מאחר שהיה חורף וגשום מאוד חדרו המון מים לאוהל שקיבלו ולסבא שלי, שהיה בן שנתיים, לא היה מקום לישון באוהל. זאת הייתה תקופה מאוד קשה למשפחתו. זמן קצר לאחר העלייה לארץ נולדה לו אחות והמשפחה עברה להתגורר בבית נטוש בעיר לוד, שתושביה בעבר היו בעיקר ערבים. סבא למד בבית ספר יסודי בעיר לוד ובתיכון למד בבית ספר למחוננים בעיר ירושלים (בוייר). הוא חי בפנימייה מגיל צעיר. בשירותו הצבאי סבא שירת בצבא ביחידה לוחמת – גולני. הוא היה קצין מרגמות, ונלחם במלחמות ישראל. לאחר השחרור הוא למד באוניברסיטה העברית בירושלים (ביולוגיה,כימיה) ובטכניון. סבא שלי הוא דוקטור למדעים ועבד הרבה שנים בתחום המחקר.

סבא מתגורר שנים רבות בישוב תימרת בעמק יזרעאל. כל השנים סבא שלי אהב בעלי חיים, במיוחד כלבים. כל השנים גידל בביתו כלבים והיה לו קשר מיוחד מאוד עם כלבו "נימו". הוא התייחס אליו כמו אל בן אנוש. הוא טייל איתו כל יום.

סבא אברהם, הנכד תומר והכלב נימו

תמונה 1

הזוית האישית

סבא אברהם: היה מאוד מעניין, בעיקר לשמוע את הסיפורים של המשתתפים ולמצוא דברים משותפים עם שאר המשתתפים; אני מאחל לתומר שיצליח בכל מה שיבחר לעשות.

הנכד תומר: היה לי כיף מאוד, נהניתי לראות את הסבים של התלמידים האחרים, נהניתי והיה מיוחד עבורי שסבי הגיע לבית הספר למשך תקופת תכנית זו, נהנית עם סבי. אני מאחל לו שיהיה בריא וייהנה ממה שהוא עושה.

מילון

חטיבת גולני
החטיבה בצבא שסבא היה מפקד בה

קצין מרגמות
קצין האחראי על כלי ירי

ציטוטים

”אם אתה רוצה להצליח אתה צריך להיות נחוש ולהתמיד“

”בשביל להצליח אתה צריך לעבוד קשה ולא לוותר“

הקשר הרב דורי