מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

רוני בק מקיבוץ שריד

רוני עם הבן הבכור עופר
רוני עם הבובה
סיפור חייה המרגש של רוני על כל שעברה ועל חיי ילדותה בקיבוץ ובלינה המשותפת

רוני נולדה בישראל בקיבוץ שריד, היא גדלה בלינה המשותפת שבקיבוץ, והיא הייתה ילדה חביבה, שובבה וחכמה.

הוריה נולדו בגרמניה. אביה בעיר ליפציג ואמה בעיר פרנקפורט. רוני התחתנה עם בחור בשם סם ויחד הם הביאו לעולם ארבעה ילדים: עופר ארז יסמין וענבר. אך לאחר 25 שנה התגרשה.

רוני מספרת, שכאשר גדלה בלינה המשותפת, היא וחברותיה היו בורחות בלילה הרבה פעמים, אך מדי פעם הם היו נתפסות והיו מטפלות נוקשות שלרוב שהיו מאוד כועסות עליהם. "תמיד לפני השינה היו מסובבים אותנו לקיר ומשגיחים עלינו שלא נעשה שטויות ושנלך לישון".

רוני עם הבובה

תמונה 1

פעם לא היו צעצועים, לשם כך אבא של רוני היה בונה לה ולאחיותיה כל מיני צעצועים מעץ, כגון טרקטור עגלות בובות ועוד… אך לרוני הייתה בובה אחת מיוחדת שאותה הכי אהבה כיוון שהייתה של אמה כשהייתה צעירה ונאלצה לברוח מהשואה. היא הייתה בובה עשויה מחרסינה עם שיער בלונדיני ופה פתוח. כזאת בובה לא הייתה לאף אחד, כיוון שהייתה מגרמניה. תמיד היא הייתה משוויצה לילדים בלינה. עד שיום אחד היה לה חבר שתמיד היה מפרק דברים והוא פירק לבובה של רוני את הראש, היום היא צוחקת על זה אך באותו יום היא מאוד בכתה והייתה עצובה ופחדה לספר לאמה.

רוני מספרת על מקרה שזכור לה עד היום: בכיתה א' המורה שלי ידעה שהייתי מאוד חכמה וכל הזמן הייתי קוראת ולומדת אפילו שזה היה בגיל צעיר, היא כל הזמן הייתה אומרת:

"כשרוני תהיה גדולה היא תהיה או סופרת מפורסמת או מורה". אך עד היום אני לא זה ולא זה, אלא אני עוסקת בטיפול בפרחי באך ומסאז'ים.

הזוית האישית

שיאל: מאוד נהניתי לעבוד עם רוני ולדבר איתה, היא בן אדם מעניין ומרתק ולמדתי ממנה הרבה מאוד דברים על החיים. אני מאחלת לרוני שתשכח מהדברים הרעים שחוותה ושתזכה לעוד שנים רבות והרבה שמחה ואושר ושיהיו לה הרבה דברים מעניינים בחיים ועוד הרבה חוויות.

רוני: אני רוצה לאחל לך שתזכי להתמודד עם עוד הרבה דברים בחיים ושתלמדי עוד הרבה דברים חדשים ושיהיה לך הרבה ידע רב וחוויות מרתקות ומעניינות בחייך וכמובן מלא אושר ובריאות".

מילון

לינה משותפת
מקום שבו פעם הילדים מאז שנולדים היו נמצאים מהבוקר עד הלילה עם כל הילדים מהקיבוץ ושם היו גדלים בלי הוריהם אך כן היו מבקרים אותם רק אחר הצהריים וחוזרים

טיפול בפרחי באך
תמציות מפרחים וצמחים שעוזרות לבעיות נפשיות ולהתנהגויות שמפריעים לו בחיים. למשל: פחדים, בעיות ריכוז, דיכאון ועוד...

ציטוטים

”את זו שצריכה לקבוע לעצמך את העתיד ולא אף אחד אחר. תמיד תלכי בדרך שלך“

הקשר הרב דורי