מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תהליך הצבא של סבא גבי

אנחנו במפגש הראשון של הקשר הרב דורי
סבא שלי באוסטריה עם סבתא שלי
סבא גבי מספר על שירותו הצבאי בחיל האויר

שמי גבי פייגנבאום , סבא של ארד, אב לארבעה ילדים: איתי, עדי, ארז ועומר וסבא לשמונה נכדים. כיום אני מתגורר במושב בצרה. נולדתי בישראל בשנת 1952 בכפר סבא לעליזה ואברהם, אבא שלי ואימא שלי, סבתא שלי, וחנן אח שלי עלו לישראל בשנת 1950 מסלובקיה. אני רוצה לספר לך, נכדי היקר,בעיקר על תקופת שירותי הצבאי.

כל הילדות שלנו הייתה בבצרה. גן הילדים שלי היה בבצרה ושמה של הגננת הייתה אילנה.

בתמונה גן הילדים בבצרה, אני הראשון למטה מימין 

תמונה 1

בית הספר שבו למדתי היה בית הספר חוב"ב. למדתי שם שמונה שנים, לאחר מכן עוד שנתיים בית ספר מקצועי בשם "מוסינזון". באותה תקופה פרצה מלחמת ששת הימים בשנת 1967. מאחר ולא היו מקלטים ליד הבתים, חפרנו בחצר שוחה (בור) כדי שנוכל להסתתר מפני מטוסי האויב.

אני בצבא

תמונה 2

לאחר המלחמה הייתי שנתיים במסלול קדם צבאי טכני של חיל האוויר בחיפה, לאחר מכן התגייסתי לצבא לחיל האוויר. בצבא שירתי ביחידת נ"מ (נגד מטוסים) שתפקידה היה להגן על שמי ישראל עם תותחים וטילים מפני מטוסי האויב.  לאחר ששוחרתי מהצבא , בגיל 22, התחתנתי בשנת 1975 עם נורית ולאחר כמה שנים נולדו לנו ארבעה ילדים, וביניהם גם אימא שלך.

הזוית האישית

סבתא נורית: נהניתי מאוד שהנכד ידע על מה שקרה פעם בילדות שלנו

ארד הנכד: היה לי מאוד כיף במפגשים.

מילון

שוחה
בור קטן

סלובקיה
הרפובליקה הסלובקית (בסלובקית: Slovenská Republika) היא מדינה במרכז אירופה ללא מוצא לים. המדינה גובלת בפולין בצפון, בהונגריה בדרום, בצ'כיה בצפון מערב, באוסטריה בדרום מערב ובאוקראינה במזרח. סלובקיה נוצרה כמדינה עצמאית לאחר פירוק צ'כוסלובקיה בשנת 1993. בשנת 2004 הצטרפה סלובקיה לברית נאט"ו ולאיחוד האירופי. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”ב-1967 פרצה מלחמת ששת הימים ומאחר ולא היו מקלטים ליד הבתים, חפרנו שוחה“

הקשר הרב דורי