מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תאונה עם קנגורו

תמונה שלנו (רון ליאם וסבא דוד)
סבא דוד במלבורן שבאוסטרליה
זה היה בנסיעה ממלבורן לסידני בדרכי עפר

רקע לסיפור

שמי דוד בן שלום, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם רון מנור ליאם איילי ולהם סיפרתי את חוויותי מהתקופה בה הייתי בשליחות חינוכית במלבורן שבאוסטרליה. "מלבורן היא בירת מדינת ויקטוריה והעיר השנייה בגודלה באוסטרליה (אחרי סידני)….. מלבורן הייתה בירת אוסטרליה בין השנים 1901 עד 1927".  ויקיפדיה)

במשך שלוש שנים גרתי עם אשתי בעיר מלבורן שבאוסטרליה והייתי שליח של תנועת השומר הצעיר בין השנים 1967-1970. תפקיד השליח הוא: להדריך נוער יהודי באוסטרליה לקראת עלייה לארץ ישראל.

מפת אוסטרליה

תמונה 1

באחת הנסיעות מהעיר מלבורן שבאוסטרליה  לעיר סידני נתקלנו אני ואשתי בקבוצה גדולה של קנגורואים. אחד הקנגרואים נתקל בשמשה הקדמית של האוטו וריסק אותה כל הקבוצה הסתלקה, ואנחנו המשכנו לנסוע מרחק של 500 ק"מ בלי שמשה קדמית עד למוסך, קצת לפני העיר סידני. שם הרכיבו לנו שמשה קדמית חדשה.

משם המשכנו עד העיר סידני…

בעקבות התאונה היינו מאוד מרוגשים ומבוהלים ומזג האוויר היה חם מאוד חששנו מה קרה לקנגורו וכיצד נמשיך לנסוע ברכב בלי שמשה קדמית, במזג אוויר כל כך חם.

הזוית האישית

ליאם: היה לי כיף לעבוד עם דוד ועם רון נהניתי לעבוד איתם ולעשות איתם את המשימות.

רון: זה ממש נחמד לעבוד עם ליאם וסבא ולשמוע את הסיפורים שלו.

דוד: שמחתי לשתף את ליאם ואת רון באחד מהסיפורים הרבים שחוויתי בחיי הארוכים הפעם על ארץ רחוקה אוסטרליה. תקופת עבודתי החינוכית באוסטרליה הייתה מאוד מאתגרת ושם גם נולדה בתי הבכורה אמו של רון נכדי

מילון

תנועת השומר הצעיר
תנועת נוער יהודית שהוקמה בשנת 1913

מלבורן
מלבורן היא בירת מדינת ויקטוריה והעיר השנייה בגודלה באוסטרליה (אחרי סידני). אוכלוסיית מלבורן מונה כ-4.4 מיליון תושבים (2014) בשטח המטרופולין של מלבורן ו-71,380 בסיטי של מלבורן (City of Melbourne). מלבורן הייתה בירת אוסטרליה בין השנים 1901 עד 1927. ויקיפדיה

ציטוטים

”חששנו מה קרה לקנגורו וכיצד נמשיך לנסוע ברכב בלי שמשה קדמית. “

הקשר הרב דורי