מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שרשרת החיים

התמונה צולמה במפגש הראשון
סבתא שלי עם אחיה ליד רופא בבית חולים
מהעליה ועד היום

שם סבתי הוא לודמילה – על שם אח של סבתא ציפורה ששמו היה ליפא, שם המשפחה שונה מניימן למוטולה. המשמעות של שם המשפחה ניימן הוא איש חדש, (ניו-מן).

סבתי הייתה הבת הבכורה במשפחה והיא קיבלה אחריות רבה ודאגה לכולם. כל האחים זכו לאותו יחס מההורים, לסבתי אח בשם זאב ואחות בשם בלה אשר נולדה בארץ.

סבתא שלי עם אחיה ליד רופא בבית חולים

תמונה 1

סבתי אוהבת לטייל בעולם, היא ביקרה במדינות הבאות – יפן, סין (אהבתי מאוד לטייל על החומה בסין), טורקיה, אוקראינה, קפריסין, יוון, גאורגיה, פולין. סבי היה רב חובל ובזכות כך הם יצאו להפלגות רבות סביב העולם.

היא אוהבת לעשות ספורט.

סבי וסבתי הכירו בעכו. יצחק סבי למד בקורס חובלים וסבתי עבדתה במרפאה. הם התחתנו בשנת 1971, סבתי היתה בת 22 וסבי איציק בן 25. החתונה הייתה בתל אביב באולמי "לחיים", הייתה היכרות בין ההורים ואז התקיימה החתונה.

כאשר היתה סבתי בת 24 ואיציק בן 27 הם הפכו להורים. נולדו להם בן ובת שמוליק ואדוה ויש להם ארבעה נכדים.

סבתא סיפרה לי שכשהיתה צעירה הם נהגו לשחק במשחקי חוץ שונים: 7 דגים, קפיצה בחבל, 5 אבנים, מחבואים, תופסת, גומי וקלאס. הם שיחקו בנים ובנות יחדיו בחוץ, בשכונה. סבתי וסבי מכירים את רב המשחקים וגם משחקים בהם היום.

סבתי זוכרת שהאירוע המשמח בחייה הוא שחגגו לה בת מצווה. והאירוע העצוב שהיא נאלצה להיפרד מסבתא ציפורה פייגה דרטבה, שהייתה סבתה האהובה מצד אמא פולה.

הזוית האישית

גייל: התכנית הייתה ממש מעניינת, התקרבנו עוד יותר, לראות את סבתא שלי פעם בשבועיים בבוקר מחכה לי היה כייף עבורי (נשיקות וחיבוקים). הייתי משנה את משחק הצמר בפגישה הראשונה עדיף לשבת במעגל… ובקיצור כל אחד יספר לאיזה תלמיד הוא שייך.

מתכנית זו, אני אזכור שהתרגשתי מאוד כל פעם להזכר בסיפור חיים של משפחתי מתקופות שונות.

מילון

קורס חובלים
קורס חובלים של חיל הים הישראלי הוא קורס קצינים התנדבותי, ייעודי לקציני ים, המתקיים בבית הספר לקצינים של חיל הים. הקורס מכשיר את בוגריו לתפקיד קציני נשק, גנ"ק (גילוי, ניווט וקשר), מכונה ואלקטרוניקה בספינות הטילים ובצוללות של חיל הים הישראלי ולפיקוד על כלי הבט"ש של החיל. ויקיפדיה.

ציטוטים

”.“

הקשר הרב דורי