מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שרות צבאי – במלחמת ששת הימים.

קשר רב דורי-שחר יונתן ורוני
אני בטירונות
שרות צבאי

היום הראשון בצבא.
 
התגייסתי לצבא הגנה לישראל בשנת 1967 נערה צעירה עם הרבה מוטיבציה.   ההתכנסות הייתה בבקום והמשכנו לבסיס צרפין בסיס טירונות לבנות מחנה 12. שם קיבלנו  מדים וציוד צבאי. והתפזרנו בין הצרפים. 
 
פעילות בטירונות.
 
השקמנו  בבוקר לאימוני כושר ולימודים שכללו מורשת ישראל תפקיד צהלי הכרת הרובה [ניקוי התייחסות לרובה  ושמירתו] הטירונות כללה בתוכה תורניות מטבח וחדר אוכל שטיפה במקום הלינה ושמירה על ניקיון .בין היתר היו לנו גם תורניות שמירה בשער הבסיס. במסגרת הטירונות יצאנו לשרות לאומי לתקופה של שבועיים באשדות יעקוב, בצפון הארץ שם התנדבנו לפעילות קטיף של חצילים ועגבניות.
 
 איתור תפקיד.
 
סימנו את הטירונות לאחר תקופה של חודש וחצי, ובאותה עת אותרתי לקורס מכיות [מפקדת כיתת טירונות]שהתקיים במחנה 80.תפקיד איכותי בעל משמעות .,אבל באותם הימים לא ידעתי להעריך נכונה את גודל התפקיד שמאוד הלם אותי ,תפקיד שיכול לתרום בהמשך החיים לכושר מנהיגות והצלחה. מאחר והייתי צעירה לגבי החלטות ועדיין לא מגובשת וחסרת ניסיון הסכמתי כשקרוב משפחה ששירת בחיל אויר המליץ למשוך אותי תחת חסותו ולהעביר אותי לבסיס חיל אויר. גם שם אותרתי לתפקיד מעניין ומאתגר בסביבת אנשים מיוחדים ומוכשרים. פקידת מבצעים באחת הטיסות , וכמו הפעם הראשונה גם פה נעשתה שוב אותה טעות והגעתי לעסוק בטלפרינטר [ סוג של טלגרף] ליצירת מסר דרך מדפסת מפענח בעל סרט מנוקב שהכיל את נתוני ההודעה]שהיה בשימוש צבאי באותם הימים 
 
הכשרה לתפקיד.
 
הוכשרתי לתפקיד זה במחנה סטלה מאריס בחיפה, קורס של חודשים כשפתאום פרצה מלחמת ששת הימים,5 ליוני 1967 הקורס הופסק והועברתי לבסיס חיל אויר בחצרים, בבאר שבע ושם שיבצו אותנו מיד לתפקיד שהיה מסווג מעצם העברת הודעות צופן. באותה תקופה הייתה אופוריה[התרוממות רוח בתחושתאופטימיות] לאור הצלחת הטייסות במלחמה , חיסול והשמדת  חיל האוויר המצרי. למרות שבדרך איבדנו טייסים רבים.
 
 סיכום שרות צבאי.
 
במהלך שרותי נהניתי מאוד מהחברות והאווירה ששררה באותם הימים ובכלל .הבסיס היה בתחילת דרכו, גדול ממדים שרובו היה חול וכדי להגיע ממקום למקום  השתמשנו  בריקשה [רכב קטן בעל שלושה גלגלים]כיום בסיס חיל האוויר בחצרים. נחשב לאחד הבסיסים הגדולים שם עוברים כל פרחי הטיס את הקורס הנחשב "קורס טייס" .הבסיס יפה עם מדשאות ובתי מגורים לאנשי קבע .בין היתר לא רחוק מהבסיס נמצא מוזאון חיל האוויר ובו מוצגים מטוסים מיום הקמת המדינה.  
 תשע"ו

מילון

טלפרינטר
מכשיר ששימש למשלוח מסרים טקסטואליים ממקום אחד למשנהו באמצעות קו תקשורת חשמלי פשוט

ציטוטים

”מלחמת ששת הימים“

הקשר הרב דורי