מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שמלת ברית המילה

אני ונכדתי עדי
שמלת ברית המילה
שמלת הברית שעוברת במשפחה מדור לדור

שמי מעיינה לוינשטרן, נולדתי בשנת 1945 בישראל. אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, בכפר שמריהו ולעדי נכדתי, סיפרתי על שני החפצים המיוחדים ששמרנו בביתנו. שני חפצים  שעוברים מדור לדור במשפחתנו שמלת בית מילה וגביע כסף.

שמלת ברית המילה

שמלת ברית – אבא שלי נולד בלוב ושם היה נהוג להלביש את התינוק בזמן הברית בשמלה. את אבא שלי מלו בשמלה זו ויתכן שגם את אביו וכפי הנראה גם את שלושת אחיו שהיו צעירים ממנו. את אחי מלו בשמלה. את בני ואת חמשת הנכדים שלי. גם כן מלנו בשמלה זו. השמלה ישנה, הבד עתיק ולא חזק, אבל אנחנו שומרים עליה מכל משמר. השמלה עדין שמורה אצלנו לדורות הבאים ובה ימולו את בני הנכדים והנכדות שלנו. השמלה היא קטנה מאד ולדברי המוהלים תינוקות בדורות קודמים נולדו קטנים יותר.

תמונה 1

גביע הכסף

ההורים של אמא שלי התחתנו בקנדה בחתונה היה נהוג לתת לזוג הצעיר כלי כסף. המשפחה הייתה מסורתית ולחתונה הם קיבלו גביע כסף שעליו חרוט באנגלית from J.J. and family הגביע הגיע לישראל וגם היום כל יום שישי אנחנו משתמשים בו לקידוש מסורתי בימי שישי במשפחתנו. הכוס מאד מיוחדת ומסמלת עבורנו את ערכי היהדות והמשפחה וגם היא תעבור בשרשרת הדורות לילדינו ולנכדינו.

והדורות נמשכים…..

שני חפצים שעברו מספר דורות עברו יבשות עברו היסטוריה שלמה ועדין הם חלק מהמשפחה. המיוחד הוא שהם גם מסמלים את מיזוג הגלויות השונות במשפחתנו: מלוב, מקנדה ובסופו של דבר  כולם בישראל.

הזוית האישית

אני ונכדתי עדי

תמונה 2

מילון

שרשרת הדורות
דור ועוד דור. בכל משפחה יש דורות - סבא רבא - סבא- אבא - נכד - נין. הדורות ממשיכים ורק השמות משתנים.

ציטוטים

”החפץ עובר מדור לדור“

הקשר הרב דורי