מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שמי אסיה כמו היבשת

אני והתלמידה התחברנו דרך הסיפור האישי
כאן אני מצולמת עם עוד חברות בריגה
אסיה כמו יבשת

שמי אסיה ונולדתי בעיר ריגה בירתה של לטביה.

נולדתי בשנת 1952 במאה ה – 20 בבית חולים ממשלתי בריגה במחלקת יולדות במשקל 3.500 עיניים בהירות ללא תקלות.

גדלתי וחונכתי בעיר ריגה גם בבית הספר וגם במוסדי החינוך המקומיים – הציבוריים. למדתי מקצוע בקולזי רב מקצועית ברפואה-אחיות, כמו כן למדתי את מקצוע הלבורנטיות, מיילדת וטכנאית רנטגן. שמו של רופא הכפר היה פלדשר. את המקצוע הזה למדתי בהיותי בת 14.5 אחרי שסיימתי את הבגרות למשך 4 שנים. לאחר סיום הלימודים בהיותי בת 19 עבדתי שנתיים במקצוע אחות בבית החולים לילדים בריגה.

בשנת 1973 בחודש יוני עליתי ארצה בהיותי בת 20 עדיין רווקה ומלאת חלומות הכי נועזים שיש. הגעתי לעיר עכו ולמדתי באולפן שפה חדשה שהייתה עבורי חדשה לגמרי – את שפת העברית. היה די קשה, אך היה לי מזל כבר היה לי מקצוע. ברגע שקיבלתי מסמכים דרך מדינת הולנד, כי רק כך הייתה לי אפשרות להעביר את המסמכים מהמדינה שעזבתי (ברית המועצות לשעבר), התקבלתי לעבודה בבית החולים בעכו. לימים בעכו היכרתי בן זוגי שהיום הוא בעלי. הנשואים עם בעלי הקלו את ההתאקלמות בארץ ואת לימוד השפה העברית. הם הקלו עלי להשתלב בחברה החדשה עבורי.

בשנה שעליתי ארצה בתאריך 6/10/1973 פרצה מלחמת יום הכיפורים בזמן שהייתי במשמרת בעבודה הייתה אזעקה ולא הבנתי מה קרה….ואז הסבירו לי שיש מלחמה. הייתי בהלם לאן הגעתי…כמובן התחלנו להתארגן בהתאם. קריית הנופש שצמודה לחוף ארגמן נהפכה למקום נופש לחיילים פצועים שלאחר הפעילות הצבאית כדיי להבריא ולחזור לחזית על מנת להמשיך במלחמה. שם הייתה המציאות הקשה – לראות פצועים ולעזור להם להשתקם. גם החבר שלי השתתף במלחמה ואז עדיין לא ממש הינו חברים היינו רק ידידים. שנה אחרי שוב נפגשנו ואז הפכנו לחברים טובים ובתאריך 8/09/1974 התחתנו בעכו באולם השמחות "צור" שבאזור הטיילת מול משטרת עכו. היום זה אזור בילוי לצעירים ולכל גיל שצעירים ברוחם.

שמי קשור לשורשיי משפחתי (לאבא של אמא שלי קרו יחזקיאל) אז מכאן נקראתי חסיה אך מכוון שחייתי במדינה עם הרבה אנשים וזה נלקח בחשבון מצד ההורים וכדאי להקל עלי בעתיד בחברה נתנו לי שם אסיה ועל כך אני כן מודה להוריי ז"ל.

הזוית האישית

אסיה מספרת את סיפורה לאיה.

מילון

ריגה
עיר הולדתי

ציטוטים

”מי שאין לו עבר אין לו עתיד“

הקשר הרב דורי