מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שם של שחקנית

שומעים את סיפור החיים של ויויאן
בילדותי
שם נפוץ בצרפת

שמי ויויאן, נולדתי באלג'יריה ותאריך לידתי הוא ה- 21.12.1949. נולדתי ילדה אמצעית ולא נתנו לי הרבה תשומת לב. השם ויויאן נפוץ מאוד בצרפת הוא נבחר בגלל שחקנית גדולה, אבל המקור של השם משוודיה.

כשהייתי ילדה אהבתי לשחק כדורגל ,כדורסל, מונופול ,משחקי קלפים ועוד. שיחקתי עם אח שלי ועם ההורים שלי. בבית הראשון שלי היה רק חדר אחד שגרנו בו כל המשפחה ובביתי השני שני חדרים. יש לי בובה שמלווה אותי מאז שהייתי בת 6. בחופשים אני ואח שלי היינו הולכים לכפר רחוק למשפחה אחרת. ההורים שלחו אותנו כי רצו שנהנה ובגלל שהם היו עניים ולא היו להם את האמצעים לספק לנו אוכל, מים ומקום לישון.

באתי לארץ להתנדב בגיל 20 למושב אלונים בשנת 1968. עבדתי שם כאחות ופגשתי שם בחור שוודי שהיה ידיד נפש שלי. חזרתי לצרפת ובשנת 1969 עשיתי עלייה. הגעתי לקיבוץ בארות יצחק לאולפן. אני רציתי להישאר בארץ, אך ההורים שלי רצו שאני אחזור לצרפת, ואעלה ביחד איתם לארץ. אז חזרתי איתם לצרפת וחזרתי עם הורי לארץ בשנת 1971 לירושלים.

בילדותי

תמונה 1

למדתי להיות אחות ועבדתי בבית החולים שערי צדק. המשפחה הגרעינית שלי גרה בירושלים. הוריי חשבו שבנים צריכים ללמוד ובנות צריכות להישאר בבית. ביתי היה בית אוהב.

כדי לחגוג את יום הולדתי ואת החגים אני עושה ארוחה משפחתית, מכינה מאכלים מיוחדים והולכת לבית הכנסת. המנהגים המיוחדים של משפחתי הם שמירת שבת, קידוש שבת, שמירת כשרות. למדתי ממשפחתי להכין מאכלים מיוחדים לשבת. אני אוהבת לחגוג את סוכות מפני שחג זה מתקשר לחג המולד בגלל שאני אוהבת לקשט, כפי שעשיתי בילדותי.

מאלבום התמונות 

תמונה 2

הזוית האישית

ויויאן חכמון השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי ותועדה על ידי התלמידים דביר זינגר ושני זידל. התכנית נערכה בבית הספר עין הרים בעין כרם, התשע"ט.

ויויאן, דביר ושני

תמונה 3

מילון

חג המולד
הוא חג המקובל כמעט בכל זרמי הנצרות המציין את הולדת ישו. על פי הברית החדשה נולד ישו למריה הבתולה בבית לחם במקום בו מצויה כיום כנסיית המולד. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”נקראתי על שמה של שחקנית גדולה“

הקשר הרב דורי