מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שם המשחק

סלפי
תמונת עבר של סבתא מ 1952
אהבה משפחתית לכדורסל

כדור סל – שם המשחק – סבתא איקה

אנחנו אוהבים כדור סל בבית, כולנו, מקטן ועד גדול.

האהבה לספורט היפה הזה, החלה ללבלב כש"נדבקתי בחיידק" של אהבה אמיתית למשחק ולקבוצה הכי מוכרת במדינה – מכבי תל אביב בכדור סל. קבוצה שזכתה בפעם הראשונה בגביע אירופה בשנת 1977. בשנה זו הייתי בהריון עם בני זהר (אבא של אלעד – נכדי).

משפטו המפורסם של טל ברודי "אנחנו במפה ואנחנו נשארים במפה לא רק בספורט אלא בהכל" מלווה אותנו בכל תחום.

מכבי זכתה 52 פעמים באליפות ליגת העל הישראלית, 44 פעמים בגביע המדינה, 7 פעמים בגביע הליגה, 6 פעמים בגביע אירופה וכן פעם אחת בגביע הבין-יבשתי. כמו כן, היא מחזיקה בשיא התארים לקבוצת כדורסל בישראל. "מכבי תל אביב" היא הקבוצה היחידה בישראל ששיחקה בליגה הראשונה בכל עונותיה ומעולם לא ירדה לליגה השנייה.

למזלי, הצלחתי "להדביק"  בהתלהבות שלי את כל בני הבית: את בתי קרן, בני זהר (מורה לספורט ומאמן כדור סל) ובני הצעיר אורי (הדוד הצעיר). ואף את אמי חיה (סבתא רבתא) שגם היום בגיל 96 עדיין צופה במשחקים.

האהבה הגדולה למשחק נמשכה ועברה גם לדור הבא – אלעד (הנכד הבכור) אוהב מאד את המשחק, וגם משתתף בקבוצת "הפועל יזרעאל שימשית" כשחקן. הוא מתאמן כשלוש פעמים בשבוע ומשתתף פעיל במשחקים תחרותיים.

האהבה למשחק התרחבה לכל משחקי הכדור סל ובעיקר למשחקי ה – NBA.

ליגת ה-NBA היא ליגת הכדורסל הבכירה של ארצות הברית וקנדה ונחשבת לליגת הכדורסל הטובה בעולם. הליגה מנוהלת על ידי "התאחדות הכדורסל הלאומית" ומשחקות בה 30 קבוצות – 29 בארצות הברית, ואחת בקנדה. אלופת הליגה הנוכחית היא קבוצת גולדן סטייט ווריורס.

נכדי , אלעד, אוהד מושבע של Milwaukee bucks. השחקן האהוב עליו בקבוצה הוא Yanis Enttecompo, כדורסלן יווני המשחק בעמדות הסמול פורוורד והפאוור פורוורד בקבוצת מילווקי באקס מליגת ה-NBA ובנבחרת יוון. בארצות הברית דבק בו הכינוי "הפריק היווני" בגלל יכולותיו האתלטיות, הקושי לשמור עליו במהלך משחק, ויכולת השליטה שלו בכדור.

בני ונכדי אוהדים את הקבוצה, נשארים לפעמים ערים עד הבוקר כדי לראות משחקים המשודרים בשידור ישיר  מארה"ב. לעיתים מצטרף אליהם גם בני אורי.

הזוית האישית

סבתא רחל: המפגשים הידקו את הקשר ביני לבין הנכד הבכור שלי.

אלעד: המפגשים היו כיפים מאוד ולימדו אותי קצת על העבר.

מילון

טל ברודי
טל (טלבוט) ברודי (באנגלית: Tal Brody‏; נולד ב־30 באוגוסט 1943 בטרנטון שבניו ג'רזי בארצות הברית) הוא כדורסלן עבר אמריקאי-ישראלי אשר הפך בישראל לסמל ככדורסלן, וכעולה אשר נקלט בהצלחה בחברה הישראלית. ברודי זכה בפרס ישראל לשנת ה'תשל"ט על "תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה בתרבות הגוף". ויקיפדיה

סיפולוקס
מכשרי להכנת גז לשתייה של פעם

ציטוטים

”"אנחנו במפה ואנחנו נשארים במפה לא רק בספורט אלא בהכל" “

הקשר הרב דורי