מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שלישיה בהפתעה

אני עם סבתא ואבא בפורים
סבתא בחנוכת בית שלנו ב2007.
רק רגע מה הולך פה

סבתא ברכה נולדה בישראל, בראש העין, בשנת 1948. שנת קום מדינת ישראל. סבתא משתתפת השנה יחד איתי במפגשי תכנית הקשר הרב דורי, מכל הסיפורים בחרנו להעלות את סיפור על הולדת השלישיה, בהפתעה. יחד העלנו את סיפורה.

סבתא מספרת: השלישיה

לפני 35 שנה הייתי בהריון, כבר היו לנו בבית ברוך השם, שלושה בנים. הגענו לבית חולים והמתנתי לרופא שיבדוק אותי. בינתיים בעלי ירד לדלפק לרשום את הפרטים ולמלא טפסים. הרופא הגיע ואמר שהגיע הזמן להוציא את התינוק. הלידה החלה ומזל טוב הוא אומר: " יש לך בת….רק רגע מה הולך פה …כנראה יש עוד תינוק או תינוקת "

יש לציין שלא היה בזמנו אולטרסאונד שידעו עוד לפני הלידה מה יש בתוך הרחם. מצטרפים עוד רופאים ואחיות ותינוקת שנייה נולדה,יצאה ללאוויר העולם, ב"ה . הייתי מאוד מופתעת ושמחה על המתנה הראשונה ובטח גם המתנה השנייה.

אבל זה לא סוף הסיפור.

אני שומעת התלחשויות בין הרופאים והאחיות ואני סקרנית לדעת מה קורה? ושואלת האם הכל בסדר? הם אומרים לי שהכל בסדר, אבל כנראה שיש עוד תינוק או תינוקת שלישית. ואכן הם מיילדים את התינוקת השלישית כשכולם מופתעים ושמחים.

"רק רגע." אני אומרת "בעלי ירד למטה למלא את הניירת של הבית חולים, תגידו לו ששלוש נסיכות הצטרפו למשפחה".

הלידות שלי היו ב"ה קלות, כך שיצא שבעלי היה רושם אותי בקבלה, עד שהוא היה חוזר כבר הייתי אחרי הלידה, אבל הפעם זה זה היה כפול שלוש. הרופא שהיה מסור בעבודתו במהלך כל הלידה נשאר איתנו כל הלילה לבדוק ולהשגיח שהכל בסדר. הוא כל כך התלהב, שהיה מתקשר לחבריו הרופאים לספר להם שהוא יילד שלישיה בלידה טבעית וללא הפריות. זה היה בהחלט נדיר באותה תקופה  של שנת 1981.

אותן בנות נקראו בשמות אימהות הקדושות: שרה, רבקה ורחל. שתיים מהן התחתנו והקימו משפחות ולאחת מהן נולדו תאומים.

הזוית האישית

הילה: היה לי מאוד כיף וחשוב לשמוע על חייה של סבתי .

מילון

לא למדתי מילה חדשה
אין פירוש

ציטוטים

”שאנחנו לא יכולים לדעת שום דבר , רק השם מחליט מה יהיה ומה יקרה“

הקשר הרב דורי