מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שליחים מביאים אהבה

צילום של רחל בחתונה של בתה
בחתונה של בתה
עבודה קשה מביאה אהבה

לרחל באה קבוצה ציונית בשם "החלוץ", שבאה מישראל, במטרה לשכנע ולהכשיר בני נוער יהודי לעלות לישראל ולבנות את המולדת. רחל השתכנעה, אבל הוריה התנגדו. היא גדלה בבית ציוני, דתי מאוד ועשיר בפולין, שלא קיבל בקלות את העובדה שבתם רוצה לעלות לישראל לבדה לארץ שוממה מוקפת ערבים.
 
הוריה לא עמדו בלחץ של הקבוצה הציונית שניסתה גם היא להשפיע ונתנו לה את ברכת הדרך. רחל עלתה לארץ לבדה והייתה צריכה לדאוג לעצמה – לשכור דירה, למצוא עבודה וחברים חדשים. רחל ניסתה למצוא חברים מישראל, אך היה לה קל יותר להתחבר עם חברים שבאו מפולין. רחל מצאה עבודה בבית חרושת "לבדים". היא עבדה שם במשך כחמש שנים ורעש המכונות עשה לה נזק רציני בשמיעה. היא נאלצה לבסוף לעזוב את העבודה.
 
הוריה  רצו לבקר אותה בארץ אבל פרצה המלחמה באירופה, שם הם מצאו את מותם. בסוף המלחמה ניצולים שהצליחו לשרוד ממשפחתה עלו לארץ ואמרו לרחל שהוריה מתו בזמן ששכבה במיטה עם כאבי אוזן חזקים ביותר. כשרחל הבינה שההורים שלה מתו אחד השליחים בא ועודד אותה וקבע איתה פגישה. כעבור כמה פגישות, השליח – ששמו אריה – הציע לה נישואים. רחל הסכימה והם הקימו משפחה עם שתי בנות ששמותיהן הם טובה ואילנה. 

מילון

בתום
בסוף

ציטוטים

”הוריה לא עמדו בלחץ של הקבוצה הציונית שניסתה גם להשפיע ונתנו לה את ברכת הדרך“

הקשר הרב דורי