מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שליחותה הציבורית של זהבה חביב בליברפול

דקל ואיתמר עם זהבה
מתעדים סיפור
נשלחנו בעלי ואני מטעם הנוער החלוץ לאנגליה

שליחותי הציבורית

מאז היותי ילדה שאפתי לעבוד עם אנשים והייתי מתנדבת בכל מיני משימות. כבר בבית הספר הייתי פעילה ומארגנת. בגיל 12 הצטרפתי לתנועת הנוער "השומר הצעיר". בתנועה היו לנו המון פעילות, למדנו לרקוד לשיר וכל מיני משחקים חברתיים, כך שיכולתי להשתמש בכל אשר למדתי בתנועה ולהעביר את זה הלאה.

במסגרת התנועה יצאתי לכל מיני משימות. היינו הולכים למעברות ומלמדים את הילדים ריקודים, שירה וכו'. כאשר נישאתי עברנו לגור במוסד לילדים חוות הנוער הציוני בירושלים. שם עבדנו עם בני נוער עולה שהגיע מכל מיני תפוצות.

כעבור כמה שנים, בשנת 1964, נשלחנו בעלי ואני מטעם הנוער החלוץ לאנגליה ושם בעלי עבד בעבודה קהילתית ואני עזרתי בכל מיני מפגשים עם נשות הקהילה היהודית בליברפול. היו לנו מפגשי חצר שבהם אספנו כספים לתרומות למוסדות בארץ, כגון מגן דוד ועוד.

בחגים הייתי מארגנת מסיבות שהשתתפו בהם לפעמים יותר ממאה איש. יש לציין שהקהילה הייתה מאוד מאוחדת ועזרה לי מאוד. בסך הכל זו הייתה חוויה מהממת, גם לילדים שלי שהיו אתי וחוו את המפגשים עם בני הקהילה, למדו אנגלית ועד היום הם דוברי אנגלית רהוטה.

רצה הגורל והם היו גם בשליחות כך שזה עזר להם מאוד.

הקשר הרב דורי

השתתפתי השנה בתכנית הקשר הרב דורי. במסגרת המפגשים ליוו אותי התלמידים דקל ואיתמר. יחד תיעדנו סיפורים המפורסמים בספר "הקשר הרב דורי", ביה"ס תל"י רמת מוריה.

תמונה 1

לדקל ואיתמר היקרים

אני מבקשת לשבח ולפאר את פועלכם שנרתמתם לתכנית יפה זו, שכולה טוב, הקשר הרב דורי, אשר התקיימה בבית ספרכם, ואת הסבלנות והסובלנות שלכם. אני רואה בכם עוד שני נכדים שלי. יישר כוח, תמשיכו כך בהצלחה בהמשך חייכם.

באהבה, זהבה

תמונה 2

העשרה

השומר הצעיר: "השומר הצעיר היא תנועת הנוער הציונית הראשונה בעם היהודי. התנועה הוקמה באירופה ב-1913 על ידי קבוצת נערים ונערות יהודים שביקשו למצוא דרך חדשה לחבריהם ולשאר בני עמם בגולה. התנועה פועלת בישראל וברחבי העולם ומקיימת פעילות חינוכית שבסיס רעיונה "תיקון אדם-תיקון עולם" על פי ערכי הליבה של השומר הצעיר – ציונות, סוציאליזם ואחוות עמים."

תשע"ד – 2014

מילון

השומר הצעיר
השומר הצעיר היא תנועת הנוער הציונית הראשונה בעם היהודי. התנועה הוקמה באירופה ב-1913 על ידי קבוצת נערים ונערות יהודים שביקשו למצוא דרך חדשה לחבריהם ולשאר בני עמם בגולה. התנועה פועלת בישראל וברחבי העולם ומקיימת פעילות חינוכית שבסיס רעיונה "תיקון אדם-תיקון עולם" על פי ערכי הליבה של השומר הצעיר - ציונות, סוציאליזם ואחוות עמים.

ציטוטים

”לדקל ואיתמר היקרים, אני מבקשת לשבח ולפאר את פועלכם!“

הקשר הרב דורי