מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שלג בעין המפרץ

סבתא מיה וגלי
סבתא מיה בשלג
בבוקר אחד בחודש פבואר בשנת 1950...

קיבוץ עין המפרץ

סבתא שלי נולדה בקיבוץ, עין המפרץ קיבוץ ליד הים.

השלג היה משהו שידענו, שמענו וקראנו עליו רק בסיפורים. אבל.. בבוקר אחד בחודש פבואר בשנת 1950 קמנו בבוקר בגן הילדים. כל החצר הייתה מכוסה לבן. שאלנו את הגננת מה זה והיא הפתיעה אותנו ואמרה לנו שזה שלג. כל היום שחקנו בשלג בנינו איש שלג, זרקנו שלג אחד על השני זה היה יום כיף אמיתי.

בנינו איש שלג, 1950

תמונה 1

אחרי הצהרים (הקמה אחרי מנוחת צהרים), הלכנו להורים בנינו איש שלג. כשגמרנו את המשחקים בשלג, נכנסנו לבית של ההורים: אני, אח שלי הגדול, אחותי קטנה שהייתה תינוקת ונכנסנו כולנו אל המיטה בשביל להתחמם, כי לא היו אז תנורים.

בסיום היום חזרנו לבית הילדים אכלנו ארוחת ערב והלכנו לישון נהנו כל היום צחקנו ושמחנו זה היה יום מיוחד לא נשכח אותו לעולם. מאז כבר כמה פעמים נסענו לשלג עם הסבים ותמיד נהנו מאוד. אבל אף פעם לא ירד שלג בעין המפרץ. בשבילי שלג זה תמיד חוויה מיוחדת.

 

הזוית האישית

על אירוע השלג במדינת ישראל בשנת 1950 ניתן לקרוא בהרחבה בקישור: שלג 1950 בישראל.

סבתא מיה וגלי בתכנית הקשר הרב דורי

תמונה 2

מילון

אנדרות- וופל
קומונה -מחסן בגדים

עין המפרץ
עֵין הַמִּפְרָץ הוא קיבוץ מתנועת הקיבוץ הארצי הנמצא במחוז הצפון בין הערים עכו וקריית ביאליק, ושייך למועצה האזורית מטה אשר. גרעין הקיבוץ שהורכב מחברי השומר הצעיר מגליציה התיישב במחנה אוהלים בבת גלים שבחיפה בשנת 1930, ועסק בעבודות בנמל חיפה. מייסדי הקיבוץ חשבו להשאירו כקיבוץ עירוני. במהלך שנות העלייה החמישית הצטרפו לקיבוץ עולים מגרמניה ומפולין והוא נדד בין מספר מקומות עד אשר עבר למשכנו הנוכחי כקילומטר מדרום לעכו, כאחד מיישובי חומה ומגדל, ב-25 באוגוסט 1938. ויקיפדיה

ציטוטים

”שמחנו, זה היה יום מיוחד לא נשכח אותו לעולם.“

הקשר הרב דורי