מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שכונה קטנה וילדות גדולה

תמונה שלנו בבית הספר ביחד
תמונה שלי בת שנה וחצי
סיפור ילדותה של ירדנה רוטנברג

נולדתי בתל אביב בשנת 1947, ועד נישואי גרתי בנתניה, השם ירדנה ניתן לי בתקווה שנהר הירדן יהיה בידנו, ואכן במלחמת ששת הימים הייתי בצבא והירדן היה בידנו. משאלת הורי התגשמה.

נהר הירדן סמוך למוצאו מהכנרת

250px-jorden05

בילדותי אהבתי הרבה אור ונהגתי להשאיר אורות דלוקים בכל הבית, אמי נהגה לקרוא לי "גברת רוטנברג", תכבי את האור, ואכן לימים בנישואי הפכתי לגברת רוטנברג. שוב נבואה שהתגשמה.

תקופת הילדות הייתה מאוד מיוחדת בעיניי. בית שליו, עם אח הצעיר ממני ב-5 שנים, קשר הדוק עם ילדי הרחוב שחלקם היו איתי בגן ובבית ספר, היינו מאוד קשורים ובילינו את שעות אחר הצהריים והחופשות יחד ברחוב, בבתי החברים או בגן הגיבורים, במשחקים של חבל וקלאס ומחבואים ובונים בתים על צמרות העצים בגן הגיבורים, היה מרחב חופש וכיף.

ביתנו היה פתוח לכל הילדים עם צעצועים, משחקים וממתקים. דמי כיס היינו מקבלים בהתאם לצורך והזדמנויות מיוחדות או בהליכה לתנועת נוער. זכור לי הגרוש והחצי גרוש מניר עם מגן דוד אדום בו היה אפשר לקנות גזוז ממכונה מיוחדת או פלאפל שהינו קונים ב- 2.5 גרוש חצי מנה.

בילדותי למדתי פסנתר ובלט ואספתי בולים ומטבעות זהבים ומפיות וכל מה שהיה אופנתי. למדתי בבית ספר בארי שקיים עד היום.

הזוית האישית

מאוד נהנו מתהליך זה למדנו הרבה דברים אחת על השנייה גילינו צדדים שונים אחת אצל השנייה התאחדנו ביחד ופשוט היה כיף ומהנה.

קישור ליחידת הלימוד – הקטלוג החינוכי של משרד החינוך – השכונה שלי

מילון

"גרוש"
כסף של פעם

נהר הירדן
נְהַר הַיָּרְדֵּן (בערבית: نهر الأردن) הוא נהר העובר בשבר הסורי אפריקני, לאורכה של ארץ ישראל מצפון לדרום וחוצה אותה לשני חלקים, עבר הירדן המזרחי והצד המערבי של הירדן. הירדן הוא אחד הנהרות המפורסמים ביותר בהיסטוריה ובספרות, בעיקר מבחינה היסטורית ודתית. אורכו הכולל של הנהר ממקורותיו למרגלות החרמון ועד ים המלח 251 ק"מ וספיקתו בשפך לכנרת היא כחצי מיליארד מטר מעוקב בשנה.

ציטוטים

”" אמי נהגה לקרוא לי "גברת רוטנברג",תכבי את האור".“

הקשר הרב דורי