מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שירות צבאי של אב ובתו

סבא ואני
סבא ובתו בצבא
שירות צבאי יוצא דופן של אב ובתו אשר הנפגשים במקרה בפעילות צבאית.

חיל רגלים מוצנח התנדבותית הכפופה לאוגדת האש של צבא ההגנה לישראל. בינואר 1954 אוחדה רשמית יחידת ה – 101 עם גדוד 890, שהיה יחידה מטכ"לית. שתי היחידות אוחדו והוקמה חטיבה המוצנחת הראשונה של צה"ל בפיקודו של אריאל שרון.חטיבת הצנחנים היא חטיבת החי"ר ההתנדבותית היחידה בצה"ל.

החטיבה בוחרת את לוחמיה לאחר מיון, מבחן גיבוש מיוחד הבוחן יכולת עמידה במאמץ פיזי ומנטאלי. זכות המיון מחייבת, שמירה על הנכס היקר ביותר של החטיבה: האדם הלוחם שבזכותו היא מתקיימת.

 

עוד על חטיבת הצנחנים ניתן לקרוא בהרחבה במקורות ובקישורים הבאים: חטיבת הצנחנים , חטיבת הצנחנים – ויקיפדיה, חטיבת הצנחנים- אתר היחידה.

 

תמונה 1

החוויה המשותפת הכוללת מצבים קשים וקיצוניים יצרה קשרים מאוד קרובים בין כל האנשים. חוויה מיוחדת הייתה לי כאשר בפעילות מבצעית לאורך הירדן כאשר ביצענו שמירה על גבול ישראל, שיתפתי פעולה עם אורלי בתי (אמא של שחר נכדתי) בפעילות זאת.

אורלי, בתי, באותה תקופה הייתה מפקדת על עמדה אשר צפתה באמצעים מיוחדים (בזמנו). היא שלחה בקשר אותנו למקומות בהם זיהתה חדירה של מחבלים. אנו קיצרנו טווח למקום האירוע ובדקנו גם את גדר הגבול וגם את דרך הטשטוש.
היות וכל חבריי מכירים את משפחתי וכך גם אני את בני משפחתם היה במצב זה אירוע מכונן אשר מאוד ריגש אותי ואת חבריי. אירוע זה של שיתוף פעולה של שני דורות, המחיש את הקשר הבין דורי אשר נוצר במשך שנות קיומה של מדינת ישראל לאורך השנים מהקמתה ועד היום.

מילון

דרך טשטוש
דרך אשר נוצרה כדי לזהות עקבות של העוברים דרכה.

ציטוטים

”תרומה ונאמנות למדינה ולקהילה בה גדלתי.“

הקשר הרב דורי