מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שינוי משמעותי בחיים האישיים

נועה ויואב
חדר אוכל
הקיבוץ של יואב, עבודתו כרועה צאן בחיק הטבע ושינוי בדת שהוביל לשינוי משמעותי

שירות צבאי
עד 1962 יואב למד בבית ספר תיכון מקומי של הקיבוץ, לאחר מכן הלך לצבא ושירת בנח"ל נוער חלוצי לוחם. הוא עבר טירונות במחנה שמונים, ולאחר מכן קורס ממכ"ים. בהמשך השירות שירת שנה בהיאחזות הנחל בארותיים שהיו שם גרעינים דתיים, גרעין מרחביים שהלך לקיבוץ עין צורים וגרעין חלוצי לביא שהלך לקיבוץ לביא. מכיוון שאז היה חילוני, יצא לו להכיר את החיים הדתיים של האנשים סביבו. אחר כך, עבד שמונה שנים בקיבוץ בתור דירניק- רועה צאן.
על עבודתו כרועה צאן
בבוקר בשעה מאוד מוקדמת (03:00!) היה יוצא למרעה עם הכבשים היבשות לפני המלטה, הן נקראות רחלות לאחר המלטה. במהלך העבודה היה לוקח את הטלאים על גבו ולכבשה הממליטה הכניס לתוך הצמר שלה עשבים וקשר למטרת זיהוי. 
היה חשוב לדאוג שהכבשה תקבל את הטלה שלה ותניק אותו, כי רק אם היא מניקה אותו היא מקבלת אותו לאחר ההחזרה לדיר.
  
תמונה 1
 
זיכרון ילדות
עד שנת 1973 היה בקיבוץ ועבד, שיחק כדורסל, ובאחד מהישגיו הגדולים שבנוער בגיל 16 השתתף בטורניר בחיפה והגיע עם קבוצתו למקום הראשון לאחר ניצחון על הפועל חיפה. נהנה מכל רגע והמציאות הייתה טובה למרות היותו רווק.
 
אחד מזיכרונותיו מפסח
באחד מלילי הסדר שנערך בקיבוץ, היה יום גשום מאוד ובקיבוץ בנו אוהל גדול לתוך המקום שהתרחש הסדר. לתוך האוהל חדרו מים ומבעד לאוהל שמו צלחות על מנת לקלוט את המים. למרות האווירה הקשה הייתה מקהלה ששרה יפה וקראו את ההגדה שחוברה על ידי התנועה הקיבוצית וכולם יצאו שמחים ומרוצים.
 
החזרה בתשובה
לאחר חתונתו בשנת 1973, יואב היה 3 שנים בכפר הנוער הדתי. (לאחר מכן, עבר לחיפה בה הוא מתגורר עד היום) בגיל 30 יואב עבר לחיפה, שם התחתן והפך לדתי לאומי. בחזרתו בתשובה היו כמה שלבים מאתגרים- עד החתונה עבד יואב בבקרים במלון רייך בירושלים ובערבים למד בישיבת מרכז הרב, עם תלמידים מהשבט של אשתו. 
אף על פי שמוריו היו מאוד נוחים וכיוונו אותו לכיוונים היפים של הדת עדיין המעבר היה קשה ומעט מבלבל. לאחר היציאה לפנסיה ב- 2001 השתתף בקביעות בשיעור הדף היומי שעה ביום וגם קרא המון ספרות בנושאים הדתיים. 
הוא מתפלל במרכז הדתי בנווה שאנן במניין המכונה הצדיקים, שם מרגיש קרבה לדת.

מילון

רחלות
הכבשים לאחר המלטתן נקראות רחלות

ציטוטים

”מכל מלמדיי השכלתי“

הקשר הרב דורי