מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שייט ברפסודה

יעל והנכד עידו
בניית הרפסודה
משחקי מים

שמי יעל שדה ואני סבתא של עידו, אמא של אסף אבא של עידו. נולדתי בשנת 1945 בקיבוץ כפר מסריק, בו אני חיה עד היום. את כל ילדותי העברתי בקיבוץ. גדלתי בבית ילדים בקיבוץ עם ילדים בני גילי, ועד היום אנחנו חיים בקיבוץ וחברים אחד של השני. ישנו בבית ילדים בלינה משותפת, לא ישנו עם ההורים בבתים כמו היום, אלא בבית ילדים – קבוצת ילדים ביחד בלי ההורים.

הסיפור שסיפרתי לעידו קרה כשהייתי בת 15, בשנת 1960:

ליד הקיבוץ היו בריכות דגים וגם אגם. בשנים הללו לא היו טלפונים וטלוויזיות ואנחנו היינו עסוקים בחוץ, בטבע, במשחקים. עלה לנו רעיון לבנות רפסודות גדולות מעצים, ולשוט עליהן באגם ובבריכות הדגים. חשבנו שזאת תהיה חוויה מהנה ומאתגרת. התגייסנו למשימה – בנים ובנות יחדיו. התחלנו לקושש ענפים, לשייף אותם ולהכין מהם רפסודות. בנינו גם משוט ארוך שבעזרתו תכננו לדחוף את הרפסודה. ההתרגשות היתה גדולה כשראינו שהתכנון שלנו יוצא לפועל.

כשהרפסודה היתה מוכנה, הבאנו אותה לבריכות הדגים ועלינו עליה. היה לנו ממש כיף, שיחקנו במים, קפצנו מהרפסודה לתפוס את הדגים, השפרצנו מים אחד על השני ונהנינו מאוד. כשראינו שהרפסודה מחזיקה מעמד ולא מתפרקת – בנינו עוד רפסודות והיינו עושים תחרות מי יגיע הכי מהר לצד השני של האגם. מדי פעם הרפסודות היו מתהפכות ואנחנו עפנו למים… היינו הופכים את הרפסודה מחדש ועולים עליה רטובים, אך שמחים ועליזים.

הזוית האישית

עידו: אהבתי שסבתא באה אלי לבית הספר, היה כיף לעשות הפסקה מהלימודים ולשמוע סיפורים מהילדות של סבתא. תודה שבאת אלי, היה לי כיף איתך.

מילון

אתגר
רעיון המגרה את רצונו של אדם להתמודד איתו, להשיגו או להתגבר עליו. (ויקימילון)

ציטוטים

” ההתרגשות היתה גדולה כשראינו שהתכנון שלנו יוצא לפועל“

הקשר הרב דורי