מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שומרי החצר שלנו!

הכלב הדני הראשון ששמו צוציק
הגור ג'וני (ג'ייסון),
משפחת הענקים הכלבים הדנים שלנו

הכלב הדני הראשון
בשנת 1996 הגיע אלינו הכלב הדני הראשון ששמו צוציק. כלב גדול שחור ויפה ששמר היטב על חצרנו. הוא ליווה את זיו, בני כמעט לכל מקום בחצר, בפרדס ובדיר. משקלו הגיע ל- 100 ק"ג. כשהיה בן 10 שנים קיבל מחלת כליות ומת
 
כעבור כמה שבועות לאחר מותו של צוציק מצאנו את הכלבה פלמה גם היא מגזע דני, שהסתובבה רעבה ומסכנה בכניסה לצורן. זיו טיפל בה והיא הבריאה והפכה לכלבה יפיפייה, לבנה עם כתמים חומים.
 
יום אחד זיו קיבל מסר מידידה ממשמר העמקים שיש לה כלב זכר יפה שחור, גם הוא מסוג דני שמחפש בית חם. כמובן שהוא גם כן הצטרף לחבורה! קראנו לו גם צוציק. האהבה פרחה בין בני הזוג ונולד במזל טוב הגורג'וני (ג'ייסון), שגדל, צמח והגיע לממדים גדולים ועבר את הוריו בגובהו. הוא בצבע חום קצת לבן בחזה וכתמים שחורים.
 
זן זה של הכלבים הדנים אינו מסוכן לאנשים למרות צורתם המפחידה, אך אוי לו לכלב שיכנס לטריטוריה שלהם או שייפגש איתם ברחוב. צוציק, פלמה וג'ייסון שומרים על החצר היטב. הם אוהבים אנשים וילדים אך מאוד מסוכנים לכלבים זרים!
 
תמונה 1
 
באחד הימים צוציק, פלמה וג'ייסון ברחו מהחצר ושוטטו ברחובות ופגשו באחד הכלבים הזרים. הם רבו איתו ופצעו אותו קשות.הכלב נזקק לטיפול בבית החולים לכלבים.יום אחד הגיעה משאית עם פועלים בדואים, כדי לפנות את העופות הזקנות כדי שהלול יהיה פנוי לקראת קבלת דגירה חדשה כשראו את הכלבים הגדולים הללו נבהלו מאוד, ופחדו להיכנס לחצר אך אחרי הכרות קצרה ראו כי השד לא נורא כ"כ התקרבו והחלו במלאכתם (לתפוס את העופות) לבסוף כל כך התלהבו שביקשו לקבל גורים. 
 
ההיררכיה מתבטאת בין הכלבים בייחוד כשמחלקים להם את האוכל. ג'וני הצעיר לא ניגש לאוכל עד שמקבל את רשותו  שלצוציק (האב), בעוד שעל פלמה (האמא) האב לא יעז לאיים, והיא-יש לה את הכבוד שלה ואינה חוששת ממנו, וגם כלפיה לג'וני (הבן) יש כבוד. 
 
בני ברית בחצר יחד עם הכלבים גדל בחצר גם תוכי ג'קו אפור עם זנב אדום העונה לשם צ'רלי שנמצא בחצר כבר 25 שנה ומלווה את חיות הבית בשריקות וקריאות כגון דינה, דינה, דינה. ע"ש הכלבה הקודמת שהיתה בחצר, ושורק  להם כדי שיבואו לאכול וישנה חתולה צהובה שחיה איתם בשלום, בעוד ששאר החתולים נכחדו ע"י הכלבים. 
 
העשרה
דני ענק: "דֶּנִי ענק הוא גזע של תת המין כלב הבית. 
למרות שמו, כלב זה אינו דני במקורו, אלא גרמני. אבותיו הוחזקו בימי הביניים בבתי מלוכה ברחבי אירופה, כמו כן, במשך מאות שנים השתמשו בו לציד חזירי בר. דני ענק הוא בין חמישה גזעי הכלבים הגדולים ביותר בעולם."
 
נכתב במסגרת מפגשי תכנית הקשר הרב דורי, 2007
מורה מלווה אילת שחק 

מילון

כלב דני
דֶּנִי ענק הוא גזע של תת המין כלב הבית. למרות שמו, כלב זה אינו דני במקורו, אלא גרמני. אבותיו הוחזקו בימי הביניים בבתי מלוכה ברחבי אירופה, כמו כן, במשך מאות שנים השתמשו בו לציד חזירי בר. דני ענק הוא בין חמישה גזעי הכלבים הגדולים ביותר בעולם.

ציטוטים

”הכלבים הדנים אוהבים אנשים וילדים אך מאוד מסוכנים לכלבים זרים! “

הקשר הרב דורי