מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שום דבר לא עומד בפני הרצון להצליח

סבתא אתי גלזברג והנכדה ליהי
קונסטנצה - נוף ילדות של סבתא
על עליה והתמודדות עם אתגרי הקליטה וההסתגלות

עלייה לארץ ישראל – אתגרי ההסתגלות של עולים חדשים בארץ

שמי אתי גלסברג , נולדתי בשנת 1952 בעיר קונסטנצה שברומניה

גדלתי במשפחה דתית עטופה בחום ובאהבה. זיכרונות הילדות שלי הם שילוב של האהבה לעיר וחברות עמוקה לחברי מבית. קונסטנצה עיר יפה השוכנת לחוף ים השחור.

 תמונה 1

קונסטנצה היא עיר נמל רומנית על חוף הים השחור, בירת מחוז קונסטנצה, ברומניה. העיר נחשבת ל"בירת הקיץ" של רומניה. בעיר מספר רב של מוזיאונים, מבצרים ומבנים קלאסיים, כמו כן חופים רבים משתרעים בקרבתה. העיר נחשבת ל"בירת הקיץ" של רומניה. בעיר מספר רב של מוזיאונים, מבצרים ומבניםקלאסיים, כמו כן חופים רבים משתרעים בקרבתה. הנמל הוא אחד הגדולים באירופה, והיינו היחיד בים השחוראשר מאפשר עגינת אוניות גדולות (של כ – 7,000 מכולות). הנמל יכול לשמש שער כניסה למערב ומרכז אירופהוכן לרוסיה וארצות אחרות באזור. " (ויקיפדיה)

העלייה לארץ

את שנותי ילדותי הראשונות ביליתי בה עטופה באהבה רבה מהורי וחברי. בוקר אחד נכנסו הורי לחדריוהודיעו בשמחה שעולים לארץ ישראל. קבלתי את הבשורה בעצב רב לא רציתי להיפרד מחברי מבית ומבית הספר.

גדלתי במשפחה דתית לכן העלייה לארץ עבורם הייתה ערך עליון ומצווה חשובה.  זה היה חלום חייהםלהבדיל ממני שלא הבנתי את הרצון להתנתק ממדינה שבה נולדתי וגדלתי.

מכרנו את כל תכולת הבית התארגנו למעבר ולאחר חודש עלנו לארץ ישראל. הגענו לחופי חיפה באוניה.אני זוכרת , בשעה ארבע לפנות בוקר. התמונה שנגלתה לעיני הייתה מדהימה.כל האנשים היו על סיפון האוניה הביטו בהתרגשות רבה. ירדנו מהאוניה וחיכינו לקבל אינפורמציה על מקוםמגורינו.

כל חיי גרתי ליד הים לכן קסם לי מאוד לגור באזור הררי. אולם קבלנו דירה בטירת הכרמל . הגענו לעיר בשעותהערב קבלנו דירה קטנה בקומה רביעית בשכונה חדשה . הכול נראה חדש קטן ובודד . באתי מעיר גדולהותוססת והגעתי למקום שקט וקטן. הסתגלות קשה .

שבוע לאחר מכן נרשמתי לבית ספר . הילדים קבלו אותי בחשש. ילדה שלא יודעת שפה מתקשרת אם המוריםבאנגלית ואם הילדים בשפת הסימנים. במשך הזמן הסתגלתי לחברי לכיתה ולחיים החדשים הרגשתי חופש והחלטתי לעשות הכול כדי ללמוד את השפה ולהיות חלק מהסובבים אותי .

בזמנו עולים חדשים נאלצו התמודד לבד עם קשיים של שפה . סבלתי וכעסתי מאוד על הורי שניסו לעודד אותיללא הצלחה יתרה . בסופו של דבר השבועות עברו והבנתי ששום דבר לא עומד בפני הרצון להצליח מרגע זההשמיים היו הגבול. נהניתי ואפילו שמחתי שהורי אפשרו לי להכיר עולם חדש.

תמונה 2

תשע"ד 2014

מילון

קונסטנצה
קונסטנצה היא עיר נמל רומנית על חוף הים השחור, בירת מחוז קונסטנצה, ברומניה. העיר נחשבת ל"בירת הקיץ" של רומניה. בעיר מספר רב של מוזיאונים, מבצרים ומבנים קלאסיים, כמו כן חופים רבים משתרעים בקרבתה. ויקיפדיה

ציטוטים

”הבנתי ששום דבר לא עומד בפני הרצון להצליח מרגע זה השמיים היו הגבול.“

הקשר הרב דורי