מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שוטר שוטר הישמר לבר המצווה שלי אל תתקרב!

פעילות יצירה משותפת בבית הספר
התיעוד היחידי מבר המצווה שלי
חגיגת ה"בר מצווה " של שמעון אוחיון, בצל רעידת האדמה באגדיר

שמי שמעון אוחיון, נולדתי במרוקו בעיר קזבלנקה

השנה הייתה בתחילתה, שנה 1960 במרוקו. כשאני קצת יותר מהגיל של בר מצווה הוריי ז"ל, החליטו לחגוג לי במשתה גדול את מסיבת בר מצווה. אך, באותה תקופה, שהייתה בסמיכות לרעידת אדמה שפקדה את העיר"אגאדיר"  ניתנה הוראה להימנע מהפעלה או השמעת מוסיקה כלשהי באולמות ואף בבתים פרטיים.

"ב-1960 הרסה רעידת אדמה את מרביתו של מרכז העיר אגדיר, ההיסטורי וגרמה ל-15,000 קורבנות. לאחר שיקומה, הפכה העיר למרכז שוקק של תיירות ומסחר בממלכה המרוקאית." (ויקיפדיה)

אבי ז"ל שהכיר קציני משטרה הצטייד באישורים מתאימים לקיום האירוע. בזכות זה האירוע שהתקיים בחצר ביתי שהיה די גדול ומיועד למסיבות. האירוע לווה בתזמורת אנדלוסית דלה שהשתמשו בכלים ללא מגברים וכל זאת כאשר השער הראשי והחלונות  היו סגורים, וכך חגגנו את המסיבה ללא הפרעה מגורמים חיצוניים.

למחרת כאות תודה אבי ז"ל הצטייד במתנות של סלים מלאי כל טוב לכולם וכמובן גם לחבריו השוטרים.

העשרה

אגדיר: "היא עיר בדרום-מערב מרוקו לחופי האוקיינוס האטלנטי. בעיר חיים למעלה מ-600 אלף תושבים. היא ידועה במיוחד באקלים החם שלה, המושך תיירים צפון-אירופאים במהלך החורף."

"ב-1960 הרסה רעידת אדמה את מרביתו של מרכז העיר ההיסטורי וגרמה ל-15,000 קורבנות. לאחר שיקומה, הפכה העיר למרכז שוקק של תיירות ומסחר בממלכה המרוקאית."

מילון

מוסיקה אנדלוסית
מוסיקה אנדלוסית מייצגת את מיטב המסורת המוסיקאלית בקרב יוצאי צפון אפריקה וספרד

אגאדיר
ב-1960 הרסה רעידת אדמה את מרביתו של מרכז העיר ההיסטורי וגרמה ל-15,000 קורבנות. לאחר שיקומה, הפכה העיר למרכז שוקק של תיירות ומסחר בממלכה המרוקאית.

ציטוטים

”אחת המידות הבונות את האישיות היא מידת `הכרת הטוב' בין אדם לחברו ובין האדם לבוראו“

הקשר הרב דורי