מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שבט לתפארת בבית חנן

אהובה והנכד אלעד
אהובה ודוד בחתונתם
תולדות חייה של סבתא אהובה

סבתא אהובה נולדה בשנת 1935 בבית חנן בישראל
 
ההורים של סבתא אהובה סבא וסבתא רבתא
"דוד, אבי נולד בליטא בעיר קובנה בשנת 1905. עבד משחר נעוריו לפרנסת משפחתו ועלה לארץ בשנת 1925. בבואו ארצה הצטרף לקבוצת "הרועים קבוצה של חלוצים בהנהגתו של השומר הוותיק אלכסנדר זייד שיח אברק הם חיו בקומונה. אדמות שיח אבריק נמצאות בתחום בית שערים בעמק יזרעאל.
 
אמי רחל נולדה בעירה קטנה בליטא בשנת  1908 ועלתה ארצה. בליטא הייתה חברה בתנועת "החלוץ" ודרכם עלתה לארץ. הגיעה לתל אביב והכירה את דוד. הם התחתנו והיא הצטרפה אליו לעבודה ולחיים בגן רווה. אחרי מספר שנים רכשו משק בבית חנן.
 
שם בבית חנן, בשנת 1935 נולדתי אני, סבתא של אלעד כפרי. יוסי אחי נולד בשנת  1939 בבית חנן  ולמד בבית הספר המקומי  ואחרי שנה בגימנסיה בראשון לציון. עבר לבית הספר החקלאי "כדורי". 
 
כשגמר את חוק לימודיו שם הלך לנח"ל במסגרת גרעין שהתגבש בכדורי. אחרי שנה בצבא נהרג יוסי
 
תמונה 1 
במסגרת אמונים בתרגיל בנחל הבשור. זה היה שטח האימונים של צה"ל. חבריו לשרות לצבא הקימו מצבה לזכרו בשטח.
תמונה 2 
הוא נקבר בבית חנן מקום שם נולד. דוד ואני נפגשנו בשנת 1954 במושב "שובל 6" (פעמי תש"ז) בנגב אני הייתי מורה חיילת ודודיק היה  מדריך חקלאי. אחרי שנה של התנדבות התחתנו ועברנו למושב כפר הס, קנינו משק והתחלנו לפתח אותו .
 
עם השנים דודיק עבר לעבוד בתנובה אקספורט בתור אחראי על מחלקת חשמל ואוטומציה ובשעות אחר הצהריים ובשבתות וחגים הוא פיתח  את המשק.   אני  גידלתי את הילדים בבית  ועבדתי במשק. הילדים גדלו הלכו לצבא חזרו והלכו כל אחר לדרכו. בצעירותנו אהבנו מאד לטייל  בארץ עם הילדים ולאחר מיכן הצטרפו גם הנכדים.
 
היום רוב נכדנו גדולים ועסוקים, חלק כבר בצבא, חלק לומדים באוניברסיטה וחלק עדיין בבית הספר. אנחנו אוהבים מאד את המפגשים המשפחתיים. וכיום  אנחנו מהווים  "שבט" לתפארת.
 
העשרה
בית חנן: "בֵּית-חָנָן הוא מושב במישור החוף הדרומי, בצד כביש 42 (המחבר בין ראשון-לציון ליבנה ואשדוד), כשני ק"מ ממערב לנס-ציונה. משתייך לתנועת המושבים ולמועצה אזורית גן-רוה. בתחום המושב נחשפה רצפת פסיפס עם כתובת ביוונית. ממערב למושב שמורת טבע בשטח של 35 דונמים ובה ריכוז של פרחי אירוס הארגמן."
 
משוב של סבתא אהובה
כאן הגענו לסוף המצגת וחבל… העבודה שלנו עם אלעד הייתה מהנה למדנו להכיר אותו התקרבנו ואהבנו את החיטוט בעבר והנבירה בתוך אלפי התמונות הישנות.
 
אנחנו רוצים להודות לכל הצוות שעזר לנו בהכנת המצגת וממליצים לכל הסבים והסבתות להשתתף בתכנית זו של קשר רב דורי, לעבוד עם נכדיהם. להתראות במצגת הבאה שתהיה לנו בעוד 4 שנים עם אלון ונוי .
 
תכנית הקשר הרב דורי , הדר השרון, 2007
מורה מובילת תכנית אילת שחק 

מילון

אדמות שיח אבריק
במקום התקיים יישוב מאז תקופת הברזל. בתעודות מ-1596 נזכר המקום ככפר מוסלמי ובו 22 משפחות. ב-1872 מכרו השלטונות העות'מאניים את הקרקע למשפחת סורסוק הלבנונית. בשנות ה-20 של המאה ה-20 גאל יהושע חנקין את האדמות בשם הקרן הקיימת לישראל. ב-1925 התיישבו שם יהודים מתנועת הפועל המזרחי אשר עברו לאחר מכן לייסד את שדה יעקב. ב-1926 נשלח לשייח' אבריק אלכסנדר זייד כשומר מטעם קק"ל. הוא הקים שם חווה. ב-1932 נוסדה במקום אגודת השומרים. ב-1936 גילה זייד באקראי את בית שערים הסמוכה. ב-1938 נרצח זייד וב-1940 הוצבה במקום האנדרטה לזכרו.

בית חנן
בֵּית-חָנָן הוא מושב במישור החוף הדרומי, בצד כביש 42 (המחבר בין ראשון-לציון ליבנה ואשדוד), כשני ק"מ ממערב לנס-ציונה. משתייך לתנועת המושבים ולמועצה אזורית גן-רוה. בתחום המושב נחשפה רצפת פסיפס עם כתובת ביוונית. ממערב למושב שמורת טבע בשטח של 35 דונמים ובה ריכוז של פרחי אירוס הארגמן.

ציטוטים

”אנחנו אוהבים מאד את המפגשים המשפחתיים. וכיום אנחנו מהווים "שבט" לתפארת“

הקשר הרב דורי