מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שבט כהן המורחב

סלפי עם סבתא
יחד עם סבתא בחג חנוכה
המשפחה שלנו

סבתא שלי נעמי כהן, נולדה בארץ, בעיר חיפה בשנת 1954. בילדותה היו לה המון חברי ילדות והיא עדיין בקשר עם חלק מהם. את סבא היא הכירה בגיל 16 במפגש עם קבוצת חברים במסיבה בבית ספר, ומאז סבתא מספרת שהם נהנים מהמשפחה הנפלאה.

העשור המשמעותי בחייה של סבתא, הוא העשור השלישי שבו נולדו הילדים והכי חשוב הנכדים. התחביבים של סבתי הם בעיקר קריאת ספרים, סריגה, אפיה וטיפול בנכדים. עם הנכדים סבתא וסבא שלי אוהבים לשחק במשחקי קופסה, כדורגל וכל מה שמתחשק להם, ובקיץ נמצאים הרבה בבריכה הביתית. איתי סבתא מבלה בעיקר בצפייה בסרטים או בבריכה. ערבי שבת וחגים אנחנו חוגגים יחד אצל סבתא וסבא, יחד עם  הדודים ובני הדודים. סבתא מספרת שרגעי האושר שלה זה המשפחה. הרגע בו נולדו הנכדים והאושר לראות אותם גדלים. יש לסבתא וסבא שלי תשעה נכדים, מתוכם שלושה שגרים בארצות הברית ונפגשים עם כל המשפחה בקיץ. כל קיץ יש לנו מפגש משפחתי עם הבת שגרה בארצות הברית וביחד אנחנו יוצאים לנופש משפחתי. אירוע משמעותי שקרה לסבתא שלי היה בתחילת שנות השמונים, כאשר היא גרה בימית, בחצי האי סיני. באותה תקופה נחתם הסכם השלום עם מצרים, הישוב פונה והיא נדדה חזרה צפונה לאזור המוכר. היא וסבא חיפשו מקום נעים וכפרי לגור בו וכך נבחרה רמת ישי. בה הם גרים כבר 36 שנים.

חפץ שעבר מדור לדור – החפץ שעובר אצל סבתא במשפחה הוא מצלמה. כשהיא התחתנה עם סבא, אבא שלב קנה להם מצלמה שאתה הם צילמו את הילדים כשנולדו.

הזוית האישית

אופיר: נהניתי מאוד להשתתף במפגשים יחד עם סבתי. מאוד שמחתי לשמוע את הסיפור שלה, על הילדות שלה, החברים והמשפחה.

מילון

הסכם השלום עם מצרים
הסכם שנחתם על ידי נשיא מצרים אנואר סאדאת, ראש ממשלת ישראל מנחם בגין ונשיא ארצות הברית ג'ימי קרטר, על מדשאות הבית הלבן ב-26 במרץ 1979. חתימת ההסכם הייתה אחד מרגעי השיא בתהליך שהחל עם ביקור נשיא מצרים סאדאת בישראל בנובמבר 1977 ונאומו בכנסת, והסתיים ב-1982 עם השלמת פינוי חצי האי סיני והעברתו לידי מצרים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אבי קנה לנו מצלמה שאיתה צילמנו את הילדים והיא עוברת במשפחה “

הקשר הרב דורי