מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

רצחתי את סטלין

אני באמצע עם סבתא לאה וסבא יהושע
סבא שלי על המעקה בקומה השנייה בגיל 8
סבא יהושע על מקרה מענין בפורים

שמי יהושע, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי, זהו סיפורי: כשהייתי בן 7 נהגתי, כמו כל הילדים באותו זמן, להשתמש באקדח "פקקים" בהזכרת המן בקריאת המגילה (היום השימוש באקדח זה אסור בהחלט – סכנה!!!).

באותה תקופה השליט של ברית המועצות (רוסיה היום) היה סטלין. מנהיג זה היה אכזרי במיוחד והוא גרם ישירות להרג של המונים. ההשערה היא שבהוראתו הוצאו להורג בין 20 מיליון אנשים ל – 70 מיליון אנשים. מעבר להוצאות ההורג המרובות הוא גם שלח מיליונים למחנות עונשים בסיביר שרק בודדים הצליחו לשרוד אזור מקפיא זה. כל העולם שנא אותו אך לא היה יכול לעשות דבר, כי כל מי שנחשד רק במחשבות של התנגדות – הוצא להורג מיד ע"י משפט מבוים.

איך בכל זאת סטלין מת?  – אני הוצאתי אותו להורג!

כיצד?

בכל קריאת המן במגילה במקום לפוצץ "פקק" אחד להזכרת המן פוצצתי מיד שניים – האחד להמן והשני כדי להרוג את סטלין. למחרת פורים סטלין נעשה חולה ומת לאחר כשלושה ימים – זאת אומרת שאני הרגתי אותו!!!

הזוית האישית

סבא יהושע השתתף בתכנית הקשר הרב דורי ותועד על ידי התלמידים ינון שאול אביאל בלום אלחנן בן מיכאל. התכנית נערכה בבית הספר יסודי שדה יעקב, התשע"ט.

תמונה 1

מילון

יוסיף סטלין
יוסיף ויסריונוביץ' סטלין (שם המשפחה בלידה ג'וגשווילי) היה מנהיג ומדינאי סובייטי ממוצא גאורגי ושליטה השני של ברית המועצות. סטלין נבחר לתפקיד המזכיר הכללי של המפלגה הקומוניסטית של ברית המועצות בשנת 1922, בניגוד להמלצותיו של לנין, שהעדיף את טרוצקי. לאחר מותו של לנין ב-1924 ועד סוף שנות ה-20 הוא חיזק בהדרגה את מעמדו כשליט יחיד של ברית המועצות, והנהיג את המפלגה הקומוניסטית ואת המדינה הסובייטית עד יום מותו. סטלין הוא אחד מרוצחי ההמונים הגדולים בהיסטוריה, והוא נחשב לאחד מגדולי העריצים של המאה העשרים. (ויקיפדיה)

אקדח קַפְּצוֹנִים
אקדח קַפְּצוֹנִים או אקדח פיקות הוא אקדח צעצוע שמייצר קול ועשן אשר מדמים יריית אקדח כאשר ההדק נלחץ. אקדחי הקפצונים קיבלו את שמם על שם הקפצונים - סלילי נייר שעליהם מודבקים חומרים נפיצים אשר מספקים את הרעש ואת העשן. אקדחי הקפצונים טומנים בחובם גם סכנה, פעמים רבות נפגעו ילדים מהאקדח. הפגיעות התרחשו לעיתים קרובות מירייה על היד או בתוך הכיס וגרמו לכוויות. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כשהייתי בן 7 נהגתי להשתמש באקדח "פקקים" בהזכרת המן בקריאת המגילה“

הקשר הרב דורי