מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

רצוני העז לתרום את תרומתי למדינה

בטיול לבית התפוצות
כשהייתי בצבא עם הצנחנים
שירותי בצה"ל

הסיפור שלי מתאר את הרצון העז שלי כנערה לתרום למדינה

שמי אסתר אביב עפיף, נולדתי בשנת 1951 כאשר המדינה הייתה בראשית דרכה. כידוע לנו הימים היו קשים מלאי תהפוכות. כך שכאשר הגעתי לגיל 18 קיבלתי צו גיוס לצה"ל ובליבי היה רצון עז לתרום את חלקי בעשייה משמעותית.

גדלתי בבית  להורים שומרי מצוות, כך שאבי אסר עלי להתגייס וביקש ממני להודיע על כך שלא אוכל להתגייס. אולם משהו בתוכי זעק וסרב לקבל את קביעתו של אבי ובהגיעי ללשכת הגיוס לא מלאתי אחר בקשתו של אבי. כל הרצון שלי היה לשרת את המדינה ולקחת חלק בתרומה בעשייה למען הכלל. היה לי רצון גדול לעשות שרות משמעותי. כאשר חזרתי לביתי אמרתי להוריי שלא קבלו את טענתי לעניין שמירת המצוות וכי צריך להיות חרדי ממש כדי לקבל פטור. איך שהוא זה עבר בשלום בפרט לאור תמיכתה שלי אמי בי.

כך התגייסתי בשנת 1967 לצבא. לאחר הטירונות הוצבו בפניי מספר אופציות לתפקידים שונים ואני בחרתי בשרות בחייל הצנחנים כמקפלת מצנחים, תפקיד אחראי מאד. הייתי מקפלת את המצנחים לצנחנים בצורה מוקפדת ושמה כרטיס ברכה להצלחת המשימה.

מקפלת מצנחים

"מקפלות המצנחים או מאחזקות המצנחים בצה"ל הן חיילות (וגם חיילים) המשרתות תחת מרכז הטסה והכשרות מיוחדות, הממונה על מלאכת קיפול ותחזוקת המצנחים. קיפול מצנחים הוא משימה תובענית וקפדנית. בריתמת צניחה קיימים שני מצנחים, ראשי ורזרבי. את המצנח הראשי יכול לקפל צנחן מוסמך או מקפל מצנחים מוסמך (פֵּקֱר, מאנגלית: packer); את המצנח הרזרבי יכול לקפל רק מקפל מצנחים המוסמך לקיפול מצנחים רזרביים. על פי נוהלי צה"ל, תוקף קיפול של מצנח מחומרי ניילון מתקדמים (בניגוד למשי) הוא 120 יום. לאחר שפג תוקף הקיפול יש לפתוח ולקפל את המצנח שנית לפני צניחה". (ויקיפדיה)

 בשרות הצבאי עם הצנחנים

20170503_210638

במהלך השרות גם ליוויתי והדרכתי חיילים מקונגו,מדינה באפריקה שהתפתחה אז החיילים האלו באו ללמוד כיצד לקפל מצנחים. בתוף תפקידי כמקפלת מצנחים קבלתי את האפשרות לעבור קורס צניחה ואכן היה זה מאתגר לעבור את קורס הצניחה, לקפוץ ממטוס ביום, בלילה, לקפוץ ולנחות על גבי האדמה וגם לקפוץ לים ביום הצנחן ובמפגן ביום העצמאות. אכן חוויה מהנה ומעצימה שהשאירה בי חותם וערך של נתינה ועשייה למען המדינה ולמען הכלל.

הזוית האישית

גאווה רבה בסבתא מקפלת המצנחים ודואגת לצנחנים.

מילון

מקפלת מצנחים
מקפלות המצנחים או מאחזקות המצנחים בצה"ל הן חיילות (וגם חיילים) המשרתות תחת מרכז הטסה והכשרות מיוחדות, הממונה על מלאכת קיפול ותחזוקת המצנחים. קיפול מצנחים הוא משימה תובענית וקפדנית. בריתמת צניחה קיימים שני מצנחים, ראשי ורזרבי. את המצנח הראשי יכול לקפל צנחן מוסמך או מקפל מצנחים מוסמך (פֵּקֱר, מאנגלית: packer); את המצנח הרזרבי יכול לקפל רק מקפל מצנחים המוסמך לקיפול מצנחים רזרביים. על פי נוהלי צה"ל, תוקף קיפול של מצנח מחומרי ניילון מתקדמים (בניגוד למשי) הוא 120 יום. לאחר שפג תוקף הקיפול יש לפתוח ולקפל את המצנח שנית לפני צניחה.

ציטוטים

”אין לי“

הקשר הרב דורי