מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

רסל אמנון רון נספה באסון צוללת אח"י דקר

דליה ובן עדות
אמנון רון
אמנון רון קורות חייו, המסלול הצבאי בחיל הים ומותו באח"י דקר.

רס"ל אמנון רון/רינגוולד נולד בכפר רופין בשנת 1943 להוריו דוד ורות רינגוולד.

זמן מה לאחר לידתו עזבו הוריו את הקיבוץ ועברו לגור בקריית בנימין – שכונה בקריית אתא. אמנון היה בנם הבכור ואליו הצטרפן אחיותיו מיכל ורות.

את לימודיו החל בקבוצת רמת יוחנן וכשעברו הוריו לקריית אתא המשיך ללמוד שם. את לימודי התיכון השלים בחיפה. באוגוסט 1961 התגייס לצה"ל. בתחילה התגייס לשייטת 13 ומשם עבר עך פי בקשתו לשייטת הצוללות. אמנון הצטרף לקורס אלחוטנים, אותו סיים בהצטיינות, עבר שורה של מבדקים קשים ויצא לאימונים ולהפלגות באנגליה ובצרפת.

אל צוות ה"דקר" בפורטסמות הצטרף בתאריך 1/9/67. אמנון שרת כאלחוטן הצוללת והיה זה שפיקח על קליטת החדשות מישראל ושידורן בתוך הצוללת ועל הקשר עם מפקדת חיל הים.

הצוללת אח"י "דקר" של חיל הים הישראלי נרכשה מהצי הבריטי שם נכנסה לשירות לקראת תום מלחמת העולם השנייה, על ידי חיל הים הישראלי.

תמונה 1

אח"י דקר – תמונה שצילם אמנון רון

בשנת 1965 רכשה ישראל את הצוללת. היא שופצה במספנות פורטסמות שבאנגליה אוישה בצוות ישראלי שאומן בידי הצי הבריטי, ויצאה לדרכה לישראל ב-9 בינואר 1968 בדרכה לישראל, ב-25 בינואר, טבעה דקר וכל 69 אנשי צוותה נספו בכללם אמנון רון ז"ל.

תמונה 2

סמל אח"י דקר

הרבנות הצבאית קבעה כי תאריך פטירתם של אנשי הצוות בעת מילוי תפקידם הוא 301/68. הצוללת אח"י דקר נמצאה ב- י"ג סיון תשנ"ט, 28.5.1999 בים התיכון.

המצגת לזכר אמנון רון

אח"י דקר – ויקיפדיה

הזוית האישית

דליה: התרגשתי מאוד לספר את סיפורו של אמנון רון שהיה בעלי ואמור היה להיות סבו של בן.

מילון

אח"י
אניית חיל הים

ציטוטים

”ב-ט' טבת תשכ"ח 9.1.1968 סיימה ה"דקר" את משימותיה בבריטניה “

”ויצאה למסעה הגורלי לישראל.“

הקשר הרב דורי