מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

רוקדת עם גמל

רון וסבא יורם בפגישת קשר רב דורי.
עבודתי הראשונה בחברת אלרון
מקורות טיול בסיני.

שם הסיפור: רוקדת עם גמל.

גם סיפור זה התרחש בטיול לסיני שסופו כבר סופר קודם והפעם נעסוק בתחילתו.

זה עתה הגענו למקום בשם נואיבה שהוא תחנתנו הראשונה אחרי חציית הגבול לסיני. היינו כבר עייפים, מאז הבוקר אנחנו בנסיעה ראינו אנשים באוהלים נחים לאורך שפת הים.

החנינו את רכבנו והתחלנו להתארגן. השארנו את כלבנו קשור בתוך הרכב בעוד אנו מקימים את אוהלנו. ואז משום מקום הופיע בדואי בלוויית אשתו וגמלו. הבדואי הציע לנו שייקח לסיבוב קצר את מיכל ביתי הקטנה על גבי גמלו תמורת שקלים בודדים. הסכמנו לעסקה.

הבדואי הבריך גמלו ומיכל הקטנה הושבה בכיסא שבאוכף הגמל. ואז נשמעה נהמתו המוכרת של כלבנו שמטרתה להזהיר. כנראה לא היה מרוצה שמיכל על הגמל. הבדואי הקים את הגמל וניסה להתחיל בטיולו. הכלב לא הסכים ! ניתק עצמו מהרכב כאשר הרצועה נגררת אחריו. הבדואי נטש בריצה את השטח ונעלם אי שם אחרי גבעות החול. הכלב רץ בין רגלי הגמל העומד בניסיונו למנוע מהגמל לזוז. בעודי מתבונן במתרחש ומנסה למצוא פתרון , הרגשתי שמשהו לופת אותי מאחור בכוח כאשר ריח לא נעים עולה באפי. הייתה זו הבדואית המפוחדת שניסתה למצוא מסתור מהכלב הכועס.

המחזה היה כזה: גמל גדול עם מיכל הקטנה על גבו, מרקד בסיבובים כאשר כלבנו רץ בין רגליו אני עומד תפוש על ידי בדואית מבוהלת רק בני יאיר היה זמין לפעולה הוא ניגש לחבל שניגרר מכלבנו ומשכו בכוח לתוך הרכב. הבדואית שחררה אותי. ניגשה לגמל והבריכה אותו הורידה את מיכל גם בעלה העז להופיע. זוג הבדואים אסף את הגמל והמשיך לחפש את הלקוח הבא.

זו הפעם היחידה שמיכל רקדה עם גמל. כאן יש לציין שמיכל למרות היותה הצעירה שבחבורה וביושבה על הגמל כלל לא הראתה סימני פחד כל שהם. נדמה היה שהקטנה יושבת למעלה צופה במחזה מעניין ונהנית מכל רגע.

מילון

הבריך סמארט לייק
משוב

ציטוטים

”נדמה היה שהקטנה יושבת למעלה צופה במחזה מעניין ונהנית מכל רגע.“

הקשר הרב דורי